DSpace Repository

Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі

Show simple item record

dc.contributor.author Журавко, Тетяна Валеріївна
dc.date.accessioned 2020-05-14T16:05:12Z
dc.date.available 2020-05-14T16:05:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Журавко Т.В. Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі. Збірник наукових праць. Теорія і практика сучасної психології. Видавничий дім «Гельветика», 2019 р., № 6, Т. 1. С. 47–50. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12312
dc.description.abstract Надзвичайно гостро проблема мирного врегулювання конфліктів виділяється в аспекті реформування системи освіти. Заклади освіти ставлять за мету всебічний розвиток дитини, створення умов для засвоєння ефективних моделей поведінки з ровесниками, проте часті явища булінгу та високий рівень конфліктності серед однолітків не дозволяє в повній мірі досягти поставлених цілей. Соціально-психологічна проблема булінгу майже не вивчена в нашій країні і з теоретичних позицій, і з позиції практики. На сьогоднішній день, постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках дітей. В освітній практиці визнано поширення такого явища, як булінг. Практично в кожній групі є діти які стають об’єктами глузувань та знущань. Стаття присвячена соціально-психологічній проблемі булінгу у сучасній системі освіти. Мета дослідження розкрити соціально-психологічній особливості булінгу. Здійснено аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури з означеної проблеми, доведено актуальність її. Булінг – агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей щодо іншої дитини, яка супроводжується постійним фізичним та психологічним впливом. Проаналізовано основні причини та наслідки цього негативного соціально-психологічного явища. Через загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, посилення соціальної напруженості, розгортання інформаційних протистоянь і пропагандистських кампаній створюється платформа для поширення булінгу. Коли через суспільно-політичні суперечності руйнується життєвий простір, порушується особистий комфорт і спокій дитини, це призводить до тривалих негативних соціально-психологічних, стресових ситуацій, посттравматичних розладів. На підставі аналізу результатів доведено, що профілактика булінгу сприяє формуванню загальної готовності дитини до конструктивної взаємодії сучасного соціуму з почуттям власної гідності. У статті розкрито сутнісні ознаки, основні причини, форми прояву цього явища, визначено основні риси булінгу, проаналізовано основні механізми його розвитку. Проаналізовано соціально-педагогічну, психологічну проблему сучасності – булінг. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;316.624.3:364.63]:37.064.3
dc.subject цькування uk_UA
dc.subject агресія uk_UA
dc.subject конфлікт uk_UA
dc.subject психолого-педагогічна проблема uk_UA
dc.subject діти uk_UA
dc.title Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account