Abstract:
Недолік медичного підходу до здоров’я полягає у кількох вже традиційних факторах: у лікарів є чітка межа між здоровою і хворою людиною і вони, як правило, не бажають займатися перехідними станами; вирішення проблем зі здоров’ям у нашій країні пов’язане передовсім з медикаментозним втручанням і дуже рідко психологічним, соціологічним чи лікувально-фізкультурним; лікарі не враховують усієї багатоманітності факторів впливу на людину, особливо внутрішніх, і зосереджуються переважно на фізичних, екологічних, біологічних причинах патологічного стану. Натомість валеологічний підхід до здоров’я включає і медико-біологічні, і психологічні, і соціальні фактори, а головне, розробляє
онтологію, філософію здоров’я, що дозволяє вдосконалювати його на усіх рівнях життєдіяльності людини, а саме здоров’я вбачається не як об’єкт медицини, а особиста справа кожної людини. Обґрунтування валеологічної спрямованості навчання і життєдіяльності ускладнюється тим, що здоров’я починає визнаватися цінністю в кожному окремому випадку за умов його втрати або загрози. Основним завданням педагога є подолання невласне валеологічних факторів, що порушують здоров’ятворчу й здоров’язбережувальну свідомість й активність.