dc.contributor.author |
Зелінська, Оксана Юріївна |
|
dc.date.accessioned |
2020-08-27T07:54:07Z |
|
dc.date.available |
2020-08-27T07:54:07Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Зелінська О. Ю. Морфологічні засоби персвазії в пастирських посланнях Андрея Шептицького. Мовознавчий вісник : зб. наук. пр. Черкаси : ФОП Кандич С. Г., 2019. Вип. 27. С. 50–55. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2226-4388 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12758 |
|
dc.description.abstract |
У статті описано морфологічні засоби реалізації персвазії в пастирських посланнях Андрея Шептицького. Специфіка комунікативної ситуації в проповідницькому дискурсі має ієрархічний характер. Нерівність зумовлена різним соціальним статусом учасників спілкування. Із прагматичною настановою в посланнях ужито особові, присвійні, означальні займенники. Вони забезпечують створення атмосфери рівності з адресатами, сприяють усвідомленню всіх вірян як єдиної спільноти або ж посилюють нерівність статусу учасників спілкування, виключають із комунікування «супротивників». Морфологічні ресурси мови забезпечують волюнтативний характер проповідницького тексту. Щоб вплинути на поведінку адресата, автор використовує імперативні форми дієслів. Кожна з особових форм дієслова виконує різні прагматичні функції. Використовуючи дієслова в першій особі множини, проповідник ототожнює себе з вірянами, налагоджує тісний контакт з адресатами, що веде до нівеляції вищої позиції мовця стосовно
адресатів. У текстах пастирських послань виразником персвазійності часто слугують дієслова, ужиті у формі другої особи множини наказового способу. Такі вислови набувають посиленої імперативності, за їх допомогою проповідник висловлює накази, прохання, застереження, прагне домогтися неухильного виконання своїх настанов. |
uk_UA |
dc.publisher |
ФОП Кандич С. Г. |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;271.4(092):811.161.2 |
|
dc.subject |
проповідь |
uk_UA |
dc.subject |
персвазія |
uk_UA |
dc.subject |
переконування |
uk_UA |
dc.subject |
вплив на адресата |
uk_UA |
dc.subject |
мовна комунікація |
uk_UA |
dc.subject |
мовний вплив |
uk_UA |
dc.subject |
мовні засоби впливу |
uk_UA |
dc.subject |
морфологічні засоби персвазії |
uk_UA |
dc.title |
Морфологічні засоби персвазії в пастирських посланнях Андрея Шептицького |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Morphological means of persuasion in a pastoral message of Andrey Sheptytskyi |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |