00 DSpace/Manakin Repository

Вплив книги на формування особистості дитини: історичний аспект

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Рябошапка, Ольга Володимирівна
dc.date.accessioned 2020-11-18T06:46:52Z
dc.date.available 2020-11-18T06:46:52Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Рябошапка О. В. Вплив книги на формування особистості дитини: історичний аспект. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред. та ін.)]. Запоріжжя: КПУ, 2020. Вип.70. Т.3. С. 20–24. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13051
dc.description Статтю присвячено проблемі виховання в дітей старшого дошкільного віку ціннісного ставлення до книги, а саме її історичному аспекту. Зазначено, що проблема морального виховання актуальна на сучасному етапі розвитку суспільства. Книга може виступати засобом морального виховання молодого покоління, але сучасний науково-технічний прогрес посунув її в бік. Тому сьогодні значення книги в суспільстві має переважно споживацький характер. Визначено, що однією із причин втрати актуальності книги є застарілі підходи до відбору її для дітей, що призводить до втрати значення художнього слова. Зазначено, що виховному значенню книги, зокрема художньому слову, надавали великого значення корифеї української педагогічної думки (Г. Ващенко, С. Русова, Г. Сковорода, В. Сухомлинский, К. Ушинський та ін.). Визначено, що останні дисертаційні дослідження стосовно значення дитячої книги зосереджені на видах виховання. Недостатньо дослідженим залишається вплив художнього слова на формування особистості дитини дошкільного віку, теоретичні підходи до означеної проблеми, зокрема історичний складник. У статті представлено ретроспективний аналіз функціонування книги від часів Київської Русі дотепер. У Київську добу книга виступала великою коштовністю та визначала соціальний і матеріальний статус її власника. З розвитком писемності книга стала ознакою освіченості її власника. Цінність книги полягає й у відображенні суспільно-політичних, історичних подій у світі, звичаїв, традицій та обрядів різних народів світу. З’ясовано тлумачення низки понять, як-от «книга», «дитяча література», «література для дітей» тощо. Визначено, що перші твори для дітей мали суто повчальний характер і датуються ще ХІІ століттям. Найдревнішим жанром дитячої літератури є фольклорний, який представлений забавлянками, приказками, прислів’ями, мирилками, загадками тощо. Найближчою та найулюбленішою для дітей є казка, народна й авторська. Відомо, що чимало дослідників казки водночас виступають її авторами. Зазначено, що важливим аспектом у виборі книги є її зміст. У сучасних умовах реформування змісту освіти педагогами виведено низку вимог до відбору та застосування книг у закладах дошкільної освіти. uk_UA
dc.publisher Запоріжжя: КПУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;002:159.923-053.2(091)
dc.subject діти uk_UA
dc.subject дошкільний вік uk_UA
dc.subject книга uk_UA
dc.subject дитяча література uk_UA
dc.subject література для дітей uk_UA
dc.subject виховання uk_UA
dc.subject моральне виховання uk_UA
dc.title Вплив книги на формування особистості дитини: історичний аспект uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу