00 DSpace/Manakin Repository

Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрющенко, Тетяна Костянтинівна
dc.date.accessioned 2020-11-25T08:58:31Z
dc.date.available 2020-11-25T08:58:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Андрющенко Т.К. Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, / ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. № 29. Т.І. С. 145–151. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13107
dc.description.abstract У статті репрезентовано матеріали наукового пошуку щодо розкриття сутності і структури інноваційної культури педагога. Представлено авторське визначення ключового поняття. На його основі окреслено структуру інноваційної культури педагога як комплексу взаємопов՚язаних компонентів, а саме: мотиваційного, особистісного, аксіологічного, когнітивного і діяльнісного. Подано характеристику кожного компонента. Зауважено, що мотивація особистості є рушійною силою, яка спонукає педагога до інноваційної діяльності. Наголошено на потужності внутрішніх мотивів особистості: потребі педагога у професійному самовдосконаленні й забезпеченні пізнавального професійного інтересу. Внутрішнім стрижнем носія інноваційної культури визнано комплекс особистісних якостей педагога, в який входять асертивність, мобільність особистості, емоційна врівноваженість, креативність, гуманність, оптимістичне прогнозування, рефлективність. Обґрунтовано значущість кожної якості для ефективної інноваційної діяльності. Методологічним підґрунтям інноваційної діяльності визначено аксіологію. Засвідчено, що аксіологічний компонент інноваційної культури педагога охоплює комплекс педагогічних цінностей: цінностей-цілей і цінностейзасобів (які компонуються із цінностей-відносин, цінностей-якостей і цінностей-знань). Конкретизовано спектр цінностей у кожній групі. Підкреслено залежність якості результатів інноваційної діяльності від пізнавальної активності особистос- ті. Визначено, що когнітивний компонент інноваційної культури педагога проявляється через сукупність таких компетентностей: світоглядної, пізнавально-орієнтаційної, інтелектуальної, аналітичної, прогностичної. Уточнено смислове підґрунтя кожної компетентності. Зауважено, що результативність інноваційної діяльності забезпечує сформованість діяльнісного компоненту інноваційної культури педагога, який характеризується сукупністю професійних умінь: дидактичних, конструктивних, організаційних, комунікативних. Зафіксовано прояв кожного уміння в контексті інноваційної педагогічної діяльності. Визначено перспективи дослідження організаційно-методичних засад формування інноваційної культури педагога в системі післядипломної педагогічної освіти. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;378.12.001
dc.subject педагог uk_UA
dc.subject інноваційна культура uk_UA
dc.subject структура інноваційної культури педагога uk_UA
dc.subject інноваційна діяльність uk_UA
dc.title Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу