dc.description.abstract |
У статті розкрито теоретичні основи методики роботи практичного психолога у закладі дошкільної освіти. Здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з означеної проблеми, доведено актуальність її. Один із найважливіших етапів є дошкільний період життя. І саме тому психологічне забезпечення розвитку дитини в закладі дошкільної освіти, її навчання й виховання набувають великого значення в подальшому житті кожної особистості. Змістом діяльності практичного психолога закладу дошкільної освіти є охорона психічного здоров’я всіх учасників педагогічного процесу ЗДО. Основним змістом роботи практичного психолога є проблема дитини.
Розкрито та обґрунтовано, що той чи інший віковий період сензитивний для розвитку певних психічних процесів, властивостей, психологічних якостей особистості, а тому й до певного типу впливів. Тому дитина на кожному віковому етапі має потребу в особливому до себе підході.
За результатами вивчення досвіду практичних психологів дошкільних установ можна стверджувати, що їхня діяльність дуже різноманітна за розумінням ними значення своєї професійної діяльності, за формами і методами її здійснення, й вона вимагає від психолога осмислення та узагальнення своїх завдань і цілей.
Доведено, що психологічна служба діє з метою збільшення ефективності освітнього процесу, своєчасного виявлення труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних стосунків усіх учасників педагогічного процесу, профілактики відхилень в індивідуальному розвиткові та поведінці. Її метою є максимальне виявлення творчих здібностей дитини та створення умов для їх розвитку, формування здорового способу життя, подолання кризових життєвих ситуацій тощо.
Одне з найважливіших завдань психолога – зробити все можливе, щоб забезпечити гуманізацію виховної роботи в закладі дошкільної освіти. Якщо психолог і вихователь, організовуючи діяльність освітнього процесу, допоможуть дітям, утвердитися в отриманні будь-якого результату і відчути свою потрібність в групі – тоді діти будуть відкриті і підготовлені до подальшого життя в закладі дошкільної освіти. |
uk_UA |