dc.contributor.author |
Трофаїла, Наталія Дмитрівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-15T05:40:33Z |
|
dc.date.available |
2021-06-15T05:40:33Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-07 |
|
dc.identifier.citation |
Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. - Випуск 79. - Том 2. - Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2021. - С. 154-158 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13674 |
|
dc.description.abstract |
У статті представлено теоретичні аспекти гіперактивності дітей дошкільного віку. Відзначено, що гіперактивність це стан збудження чи надмірна рухова активність, типова для дітей з незначними проявами дисфункції головного мозку чи з гіперкінезами. Визначено ознаки гіперактивної дитини-дошкільника. Виявлено причини гіперактивності в дітей дошкільного віку: спадковість, здоров’я матері, проблеми під час вагітності і пологів, дефіцит жирних кислот в організмі, навколишнє середовище, дефіцит пожив¬них елементів, харчування, взаємини в сім’ї. Розкрито особливості психологічної діагностики та корекції гіперактивних дітей дошкільного віку. Представлено зміст роботи практичного психолога з батьками гіперактивної дитини та вихователями закладів дошкільної освіти. Нині дискусійним залишається питання визначення поняття «гіперактивність» та його змісту, виділення основних структурних компонентів і зв’язків між ними. Аналіз ві¬тчизняної та зарубіжної літератури свідчить, що гіперактивна поведінка вже стала об’єктом дослідження різних фахівців, проте найбільше опублікованих робіт є дослідженнями клінічного спрямування. Сучасні дослідники підкреслюють важливість такого симптому як ускладнення вна¬слідок порушення уваги. Тим самим переноситься акцент на особливості уваги і емоційної сфери ди¬тини. Серед причин гіперактивної поведінки дітей виділяють вроджені особливості розвитку дитини та соціальні фактори, зокрема особливості орга¬нізації діяльності та спілкування дитини, вплив порушення сімейних відносин. Розуміння причин поведінки таких дітей дає можливість намітити систему психологічної корекції гіперактивності та сформулювати окремі принципи реалізації ін-дивідуального підходу до цих дітей. Дослідження вказують на те, що за умов кваліфікованої допомоги в дітей покращується шкільна адаптація, розвиваються навички домовлятись з батьками та вчителями, піднімається самооцінка. Вчасна діагностика ГРДУ вже у ранньому віці дає дитині шанс успішного старту в житті. |
uk_UA |
dc.publisher |
Київ : Видавничий дім "Гельветика" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;373.2:159.922.73 |
|
dc.subject |
гіперактивність |
uk_UA |
dc.subject |
діти дошкільного віку |
uk_UA |
dc.subject |
імпульсивність |
uk_UA |
dc.subject |
психотехнологія |
uk_UA |
dc.subject |
гіперактивний розлад |
uk_UA |
dc.subject |
психолого-педагогічна корекція |
uk_UA |
dc.title |
ГІПЕРАКТИВНА ПОВЕДІНКА ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |