DSpace Repository

Роль книги у формуванні читацької культури молодших школярів

Show simple item record

dc.contributor.author Авраменко, Оксана Олександрівна
dc.contributor.author Дука, Тетяна Миколаївна
dc.contributor.author Рябошапка, Ольга Володимирівна
dc.contributor.author Журавко, Тетяна Валеріївна
dc.date.accessioned 2021-09-07T05:24:13Z
dc.date.available 2021-09-07T05:24:13Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Авраменко О. О., Дука Т. М., Рябошапка О. В., Журавко Т. В. Роль книги у формуванні читацької культури молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 76. Т. 1. С. 47-51. uk_UA
dc.identifier.issn 1992-5786
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13761
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі формування та розвитку читацької культури молодших школярів. Реформування змісту початкової освіти вимагає нових підходів до здійснення освітнього процесу, обертів набирає Нова українська школа, яка не обмежується лише наданням учням знань, умінь та навичок, а вимагає формування у них життєво необхідних компетентностей. Оновлення змісту освіти підкріплено відповідною законодавчою базою України. Читацька культура представлена як інструмент виховання зростаючого покоління та широко застосовується на всіх освітніх рівнях. У мовно-літературній галузі здійснено низку психолого-педагогічних досліджень, які присвячені проблемам роботи з дитячою книжкою. У статті подано визначення поняття «культура», яке розкрито у широкому та вузькому значеннях; представлене тлумачення ряду джерел. Читацька культура розуміється як складова частина загальної культури людини та визначається, згідно з О. Ісаєвою, як сукупність знань, умінь та почуттів читача, які дозволяють йому повноцінно та самостійно засвоювати художню літературу. Компонентами читацької культури виступають: форма діяльності, культура особистості, потреба в читанні, сприйняття художнього тексту, оцінка художнього тексту, загальна начитаність, знання з літератури, вибір літератури, вміння письмового та усного опрацювання тексту, висловлення думок, естетичне почуття, художній смак, естетичний ідеал, читацькі інтереси. Проблема формування читацької культури у Новій українській школі найбільше реалізується на уроках мовно-літературної галузі у процесі інтегрованого курсу «Навчання грамоти» (читання) шляхом щотижневої роботи з дитячою книжкою. Згідно з Державним стандартом початкової загальної освіти результатами такої роботи є інтерес і любов дітей до книги та читання, здатність сприймати та оцінювати текстову інформацію, цікавитися книгами, обирати літературу для читання. Передумовами формування читацької культури у дітей молодшого шкільного віку є позитивний приклад її найближчого оточення. Важливим чинником є і здатність дитини до читання, сприймання, аналізу та обговорення прочитаного тексту. З’ясовано, що основним засобом для формування у дітей читацької культури виступає книга, яка приваблює своїх читачів естетичним оформленням та яскравими ілюстраціями. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;373.3.017:002
dc.subject читацька культура uk_UA
dc.subject книга uk_UA
dc.subject молодший шкільний вік uk_UA
dc.subject Нова українська школа uk_UA
dc.subject мовно-літературна галузь uk_UA
dc.subject культура uk_UA
dc.title Роль книги у формуванні читацької культури молодших школярів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account