DSpace Repository

Гендерні аспекти формування «я-концепції» особистості дошкільника

Show simple item record

dc.contributor.author Карнаух, Леся Петрівна
dc.contributor.author Авраменко, Оксана Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-09-20T08:16:13Z
dc.date.available 2021-09-20T08:16:13Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Карнаух Л.П., Авраменко О. О. Гендерні аспекти формування «я-концепції» особистості дошкільника. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 77. Т. 1. С. 51–55. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13850
dc.description.abstract Статтю присвячено вивченню різних підходів до дослідження проблеми формування гендерних аспектів «Я-концепції» дітей дошкільного віку. Проаналізовано стан розробки концепцій формування «Я-концепції» особистості у вітчизняній та зарубіжній науці, визначено наукові досягнення вчених. Авторами розкрито зміст і сутність поняття «Я-концепція», під якою ми розуміємо динамічну систему уявлень людини про себе, яка включає усвідомлення своїх фізичних, інтелектуальних та інших особливостей; самооцінку та суб’єктивне сприймання зовнішніх факторів, які впливають на особистість. Досліджено, що основою формування позитивної «Я-концепції» особистості дитини є система різностатевих взаємин із дорослими й однолітками в соціальному середовищі. Виявлено, що оцінні судження рідних та близьких людей формують думку дитини про себе як індивідуальність та представника певної статі, а формування «Я-концепції» відбувається шляхом поглиблення знань про себе як суб’єкта діяльності. При цьому суттєву роль відіграє спілкування з дорослими та одноліт- ками. Проаналізовано, що найближче оточення є важливим стимулом особистісного розвитку дитини вказаного віку. Автор статті наголошує на тому, що саме в дошкільному віці формується тенденція до самостійної або залежної від допомоги дорослого поведінки, ускладнюються стосунки з оточен- ням. У статі проаналізовано гендерні відмінності формування «Я-концепції» дітей різних статей та особливості врахування окреслених відмінностей у процесі гендерного виховання. Автор акцентує увагу на тому, що належність дитини до певної статі визначає аспекти становлення її особистості, інтереси, формування системи уявлень про себе як про людину певної статі, що включає специфічні для представників різної статі потреби, мотиви, ціннісні орієнтації, особливості поведінки. На основі вивчення досліджень провідних психологів виокремлено основні складники «Я-концепції»: когнітив- ний, емоційно-оцінний та вчинково-поведінковий. Результатом формування позитивної «Я-концепції» дитини дошкільного віку є формування вмінь знайомитися з оточенням, позитивно ставитися до себе, адекватно реагувати на життєві ситуації. Авторами статті доведено, що за допомогою вивчення закономірностей формування «Я-концепції» старших дошкільників можна визначити ефек- тивні методи формування позитивного самоставлення з урахуванням гендерних аспектів. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;373.2.015.311:159.923.2:37.017-055.1/3
dc.subject «Я-концепція» uk_UA
dc.subject діти дошкільного віку uk_UA
dc.subject гендерне виховання uk_UA
dc.title Гендерні аспекти формування «я-концепції» особистості дошкільника uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account