DSpace Repository

Теоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку

Show simple item record

dc.contributor.author Карнаух, Леся Петрівна
dc.date.accessioned 2021-09-20T08:19:18Z
dc.date.available 2021-09-20T08:19:18Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Карнаух Л. П. Теоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 2 (135). Одеса, 2021. С. 27–33. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13851
dc.description.abstract Актуальність дослідження полягає в тому, що ґендерна соціалізація є важливим складником розвитку особистості, своєрідним їі процесом суспільної диференціації між статями під впливом освітнього процесу, культури, традицій суспільства. Мета дослідження – проаналізувати теоретичні засади ґендерного становлення особистості та обґрунтувати методику дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. В статті розкриті загальні тенденції психолого-педагогічних досліджень у руслі ґендерної проблематики за допомогою методів системно-структурного аналізу, порівняння, узагальнення, систематизації педагогічних, психологічних наукових джерел. У змісті статті проаналізовано ключові дефініції дослідження: «ґендер», «ґендерна ідентифікація», «ґендерна роль», «ґендерна соціалізація», розкрито специфіку процесу ґендерного становлення старших дошкільників в умовах взаємодії закладів дошкільної освіти і сім’ї. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовано діагностувальну методику, що визначає критерії та відповідні рівні ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку: пізнавальний, емоційний, ціннісно-поведінковий. Кожен критерій включає групу якісних показників, які розкривають зміст і характеризують рівні ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Використана діагностувальна методика дала можливість диференціювати рівні ґендерної соціалізованості дітей за достатнім, середнім і низьким рівнями. Результати дослідження дали змогу схарактеризувати ґендерну соціалізованість дітей старшого дошкільного віку як результат засвоєння ними уявлень про моральні норми ґендерних взаємостосунків, емоційно-ціннісне ставлення до них, сформованість ґендерної ідентичності, засвоєння моделей ґендерної поведінки, що реалізуються в процесі спілкування. Проблема, що досліджується відкриває перспективи для обґрунтування та апробації методики і педагогічних умов ефективної реалізації ґендерної соціалізації дітей дошкільного віку на формувальному етапі дослідження. uk_UA
dc.publisher Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;373.2.015.31:316.346.2]:001.891
dc.subject діти uk_UA
dc.subject ґендерна соціалізація uk_UA
dc.subject ґендерна соціалізованість uk_UA
dc.subject методика uk_UA
dc.subject критерії uk_UA
dc.subject показники uk_UA
dc.subject рівні uk_UA
dc.title Теоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account