Abstract:
Проаналізовано сутність інтелектуального розвитку, розкрито вікові особливості психічних процесів дошкільників. Обґрунтовано необхідність інтелектуального розвитку дітей дошкільного віку, особливість підходів до організації
цього процесу вихователями. Описано методи формування у дітей розумових операцій (аналізу і синтезу, порівняння, систематизації та класифікації). Представлено множинні приклади розроблених завдань, які використовуються
у процесі пізнання світу на інтегрованих заняттях та в повсякденній діяльності дітей. Метою статті є теоретичне
дослідження та аналіз підходів до рівня інтелектуального розвитку дошкільників; здійснення психолого-педагогічної
характеристики розвитку інтелекту дітей дошкільного віку.
Представлено визначення інтелекту та пізнавальних здібностей, визначено умови застосування розвивальних ігор
в освітньому процесі закладу дошкільної освіти.
Інтелектуальний розвиток дитини є важливим у дошкільному періоді, коли закладаються основи особистості,
мислення дорослої людини, безпосередньо залежить від використаних ресурсів інтелектуального розвитку дошкільного періоду. У процесі формування інтелектуальних здібностей відбувається вдосконалення пізнавальних психічних
процесів, формуються прийоми та способи розумової діяльності, починають формуватися логіко-математичні здібності дітей.
Таким чином, ігровий і зацікавлюючий характер процесу інтелектуального розвитку сприяє активному включенню
дітей у розумову діяльність, прояву їхніх пізнавальних здібностей, творчості, отримання задоволення від розумової
напруги та досягнутих результатів. Різноманітна діяльність дає змогу сформувати у дітей досвід інтелектуальної
діяльності, закласти основи для подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів і тим самим створити передумови
для успішного навчання в школі.