00 DSpace/Manakin Repository

Удосконалення підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Малишевська, Ірина Анатоліївна
dc.date.accessioned 2021-10-07T13:16:19Z
dc.date.available 2021-10-07T13:16:19Z
dc.date.issued 2020-07-07
dc.identifier.citation Малишевська І.А. Удосконалення підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи / / [редкол.: Л.Б. Лук’янова (голова), О.В. Аніщенко (заступник голови) та ін.]; Ін-т пед. освіти іосвіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Київ: ТОВ «Талком», 2020. Вип. 1 (17). С. 59-67 uk_UA
dc.identifier.issn 2308-6386
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14088
dc.description.abstract Оглядову статтю присвячено дослідженню шляхів удосконалення підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти. Акцентовано, що інклюзивна освіта феноменологічно пов’язана з розвитком інклюзивного суспільства, що засвідчує етапність її розбудови: ексклюзія, сегрегація, інтеграція, інклюзія. Визначено гуманістичні засади інклюзивної освіти. Зазначено, що її цінності та принципи базуються на визнанні значущості кожного суб’єкта освітнього процесу. Виокремлено основні чинники впливу на підготовку та перепідготовку педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти. Окреслено основні причини не готовності педагогічних працівників забезпечити дітям з особливими освітніми потребами якісне інклюзивне навчання. З’ясовано, що підготовку педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти необхідно здійснювати на всіх рівнях: від системи навчання здобувачів вищої освіти до системи підвищення кваліфікації досвідчених практиків. Відзначено, що в Україні активізувався пошук стратегічних напрямів професійної підготовки педагогічних кадрів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання. Акцентовано увагу на перспективних завданнях підготовки педагогів для освітньої інклюзії, розв’язання яких необхідно покласти на педагогічні заклади вищої освіти. Доведено, що нагальною потребою має стати удосконалення змісту підготовки педагогічних фахівців у галузі інклюзивної освіти. Окреслено перспективні шляхи удосконалення системи підготовки педагогічних фахівців закладів дошкільної загальної середньої освіти до роботи в умовах освітньої інклюзії. До шляхів удосконалення віднесено введення нових спеціалізацій, наповнення навчальних планів дисциплінами інклюзивного спрямування, включення інклюзивно зорієнтованих змістових модулів до загальних навчальних курсів та методик фахових дисциплін педагогічних спеціальностей. uk_UA
dc.publisher ТОВ «Талком» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;378.018.8..373.011.3-051]:376
dc.subject інклюзивна освіта uk_UA
dc.subject інклюзивне навчання uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject методологічні засади uk_UA
dc.subject удосконалення підготовки педагогічних фахівців uk_UA
dc.title Удосконалення підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти uk_UA
dc.title.alternative Improvement Of Pedagogical Professionals’ Training For Working In Conditions Of Inclusive Education uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу