00 DSpace/Manakin Repository

Проблема професійного вибору старшокласників: теоретичний дискурс

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Поліщук, Олена Романівна
dc.date.accessioned 2021-10-07T13:25:12Z
dc.date.available 2021-10-07T13:25:12Z
dc.date.issued 2020-12-24
dc.identifier.citation Поліщук О. Р. Проблема професійного вибору старшокласників: теоретичний дискурс. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2020. Вип. 4 (133). С. 117–127. uk_UA
dc.identifier.issn 2414-5076
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14090
dc.description.abstract Проблема готовності до професійного вибору у процесі професійного самовизначення старшокласників в Україні є досить актуальною. Реальна ситуація потребує від людини постійного вибору життєвих цілей, засобів їх досягнення. Ситуація, яка склалася у суспільстві вимагає одночасного прояву двох функцій: індивідуально-психологічних особливостей особистості, соціальної лабільності, гнучкості з одного боку, а з іншого боку, розвитку персональної ідентичності, за допомогою якої формується внутрішній «стержень», який є показником процесу готовності до професійного вибору. У зв’язку з цим необхідний соціально-психологічний супровід формування готовності старшокласників до свідомого вибору професії. В останні роки відбулася переоцінка «престижності» професій, а також соціально-економічні зміни в країні підвищили гостроту хвилюючого питання молоді: «Ким бути?». Практика показує, що певний відсоток випускників все ще не бачить для себе яскравого життєвого шляху, не уявляють своєї професійної кар’єри, не можуть адекватно оцінювати свою професійну перспективу. Це пов’язано з тим, що старшокласники не мають достатньої інформації про потреби ринку праці, не вміють враховувати особливості соціально-економічних умов, які визначають вид та характер професійної діяльності, не мають уявлень про характер трудової діяльності. Більшість молоді прагнуть до досягнення бажаного способу життя, до отримання певного професійного визнання, але конкретна професійна діяльність не розглядається ними як частина майбутнього способу життя. Мета статті полягає у теоретичному аналізі наукової проблеми професійного вибору старшокласників. Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури; порівняльно-історичний метод зарубіжного та вітчизняного досвіду щодо формування соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до ЗВО. Проведений аналіз психолого-педагогічної літератури показує, що дослідження проблеми професійного вибору розглядають цей процес як цілеспрямований, який складається із мотивуючих і відповідним чином структурованих дій. uk_UA
dc.publisher Видавець Букаєв Вадим Вікторович uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;373.5-053.5:331.548
dc.subject професійне самовизначення; uk_UA
dc.subject старшокласник; uk_UA
dc.subject професійна орієнтація; uk_UA
dc.subject професійний вибір; uk_UA
dc.subject формування соціально-психологічної готовності старшокласників. uk_UA
dc.title Проблема професійного вибору старшокласників: теоретичний дискурс uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу