dc.contributor.author |
Кочубей, Тетяна Дмитрівна |
|
dc.contributor.author |
Міщенко, Марина Сергіївна |
|
dc.date.accessioned |
2021-10-11T07:14:49Z |
|
dc.date.available |
2021-10-11T07:14:49Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Міщенко М. С., Кочубей Т. Д. Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Психологічний журнал. №7. 2021. 46-50. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14114 |
|
dc.description.abstract |
В статті обґрунтовується актуальність дослідження проблеми особистісного і професійного самовизначення старшокласників з особливими освітніми потребами. Проаналізовано ступінь розробленості проблеми, представлено результати дослідження проблеми професійного самовизначення старшокласників в умовах інклюзивної освіти. Метою статті є вивчення психологічних особливостей вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблематики, узагальнення та систематизація даних щодо вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами; емпіричні – методика «Мотиви вибору професії», «Опитувальник для виявлення готовності школярів до вибору професії» (В. Б. Успенський) і методика «Готовність до вибору професії» (адаптація А. П. Чернявської). У дослідженні взяли участь 25 старшокласників з особливими освітніми потребами і 25 учнів старших класів, які не мають проблем зі здоров’ям.
Результати дослідження показали, що старшокласники з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивної освіти, мають досить розвинену потребу у виборі професії. Характерно, що більшість з них мають чітке уявлення про те, що свої можливості вони збираються реалізовувати саме в професійній сфері. Професійне самовизначення дітей з особливими освітніми потребами необхідно здійснювати комплексно, залучаючи до цього процесу різних фахівців та батьків. Необхідно протягом усього періоду профорієнтації коригувати професійні плани старшокласників з особливими освітніми потребами відповідно до їх можливостей. Завдання профорієнтатора встановити найбільш відповідні для осіб з особливими освітніми потребами види роботи відповідні до їх знань та вмінь. В ході профорієнтаційної роботи необхідно враховувати особисті бажання кожної людини і грунтуватися на найбільш ретельній оцінці професійних схильностей і, звичайно ж, медичному діагнозі суб’єкта професійного вибору. |
uk_UA |
dc.publisher |
Умань : ВПЦ «Візаві» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;159.9:[376.017:331.54] |
|
dc.subject |
старшокласники |
uk_UA |
dc.subject |
профорієнтація |
uk_UA |
dc.subject |
особливі освітні потреби |
uk_UA |
dc.subject |
інклюзивна освіта |
uk_UA |
dc.subject |
юнацький вік |
uk_UA |
dc.subject |
мотиви |
uk_UA |
dc.title |
Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |