Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кочубей, Тетяна Дмитрівна | |
dc.contributor.author | Міщенко, Марина Сергіївна | |
dc.date.accessioned | 2021-10-11T07:14:49Z | |
dc.date.available | 2021-10-11T07:14:49Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Міщенко М. С., Кочубей Т. Д. Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Психологічний журнал. №7. 2021. 46-50. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14114 | |
dc.description.abstract | В статті обґрунтовується актуальність дослідження проблеми особистісного і професійного самовизначення старшокласників з особливими освітніми потребами. Проаналізовано ступінь розробленості проблеми, представлено результати дослідження проблеми професійного самовизначення старшокласників в умовах інклюзивної освіти. Метою статті є вивчення психологічних особливостей вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблематики, узагальнення та систематизація даних щодо вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами; емпіричні – методика «Мотиви вибору професії», «Опитувальник для виявлення готовності школярів до вибору професії» (В. Б. Успенський) і методика «Готовність до вибору професії» (адаптація А. П. Чернявської). У дослідженні взяли участь 25 старшокласників з особливими освітніми потребами і 25 учнів старших класів, які не мають проблем зі здоров’ям. Результати дослідження показали, що старшокласники з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивної освіти, мають досить розвинену потребу у виборі професії. Характерно, що більшість з них мають чітке уявлення про те, що свої можливості вони збираються реалізовувати саме в професійній сфері. Професійне самовизначення дітей з особливими освітніми потребами необхідно здійснювати комплексно, залучаючи до цього процесу різних фахівців та батьків. Необхідно протягом усього періоду профорієнтації коригувати професійні плани старшокласників з особливими освітніми потребами відповідно до їх можливостей. Завдання профорієнтатора встановити найбільш відповідні для осіб з особливими освітніми потребами види роботи відповідні до їх знань та вмінь. В ході профорієнтаційної роботи необхідно враховувати особисті бажання кожної людини і грунтуватися на найбільш ретельній оцінці професійних схильностей і, звичайно ж, медичному діагнозі суб’єкта професійного вибору. | uk_UA |
dc.publisher | Умань : ВПЦ «Візаві» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК;159.9:[376.017:331.54] | |
dc.subject | старшокласники | uk_UA |
dc.subject | профорієнтація | uk_UA |
dc.subject | особливі освітні потреби | uk_UA |
dc.subject | інклюзивна освіта | uk_UA |
dc.subject | юнацький вік | uk_UA |
dc.subject | мотиви | uk_UA |
dc.title | Психологічні особливості вибору професії старшокласниками з особливими освітніми потребами | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |