dc.contributor.author |
Міщенко, Марина Сергіївна |
|
dc.date.accessioned |
2021-10-11T12:58:06Z |
|
dc.date.available |
2021-10-11T12:58:06Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Міщенко М. С. Теоретичні засади проблеми психологічного супроводу в умовах інклюзивного навчання. Габітус. 2020. №18. С. 89-93. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14128 |
|
dc.description.abstract |
У статті висвітлено роль практичного психолога в роботі команди супроводу інклюзивного процесу. Охарактеризовано особливості психологічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, яка навчається у загальноосвітньому закладі та забезпечення оптимального розвитку, успішній інтеграції в соціум. Ефективна організація інклюзивної освіти є неможливою без супроводу інклюзії та вироблення технологій реалізації супроводжуючої діяльності.
Інклюзивна освіта – процес розвитку загальної освіти, який має на увазі доступність освіти для всіх, в плані пристосування до різних потреб усіх дітей, що забезпечує доступ до освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Закцентовано увагу на тому, що особливо ефективною в командній роботі є співпраця практичного психолога, вчителя та класним керівником. Особлива роль в цьому процесі належить практичному психологу освітнього закладу, його професійним знанням, умінням формувати необхідні педагогічні компетентності.
В статті розглядається застосування сучасних методів і форм профорієнтаційної роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Представлено досвід факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини з адаптації та соціалізації студентів з особливими освітніми потребами. Психологічне консультування з професійної орієнтації підлітків з інвалідністю та обмеженими можливостями здоров’я повинно починатися якомога раніше.
Психологічний супровід виступає в ролі одного з найбільш ключових компонентів системи освіти в цілому, і основним, системоутворюючим, компонентом в інклюзивній освіті. Психологічний супровід дозволяє успішно реалізовувати індивідуальні можливості розвитку особистості і забезпечувати повністю адаптивне сприйняття учнів. Психологічний супровід є запорукою ефективної роботи освітнього закладу, який прагне реалізувати програму інклюзивної освіти. |
uk_UA |
dc.publisher |
Габітус |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;159.9-051:[159.98:376] |
|
dc.subject |
інклюзивна освіта |
uk_UA |
dc.subject |
практичний психолог |
uk_UA |
dc.subject |
психолого-педагогічний супровід |
uk_UA |
dc.subject |
учень з особливими освітніми потребами |
uk_UA |
dc.subject |
профорієнтація |
uk_UA |
dc.title |
Теоретичні засади проблеми психологічного супроводу в умовах інклюзивного навчання |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |