DSpace Repository

Врахування регіональних природних умов у функціонуванні дорожніх ландшафтно- інженерних систем

Show simple item record

dc.contributor.author Денисик, Григорій Іванович
dc.contributor.author Вальчук-Оркуша, Оксана Миколаївна
dc.contributor.author Ситник, Олексій Іванович
dc.contributor.author Козинська, Ірина Петрівна
dc.contributor.author Безлатня, Любов Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-10-12T05:40:40Z
dc.date.available 2021-10-12T05:40:40Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Денисик Г., Вальчук-Оркуша О., Ситник О., Козинська І. та Безлатня Л. (2021). Врахування регіональних екологічних умов у функціонуванні дорожніх ландшафтно-інженерних систем. Журнал геології, географії та геоекології , 30 (2), 231- 238. https://doi.org/https://doi.org/10.15421/112120 uk_UA
dc.identifier.issn 2617-2119
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14135
dc.description.abstract Розглянуто вплив регіональних і локальних природних умов на процес розбудови і функціонування дорожніх ландшафтно-інженерних систем (ДЛІС) – сучасних активно діючих автомобільних доріг з належною їм інфраструктурою. Зазначено, що у порівнянні з іншими антропогенними, дорожнім ландшафтам, географи-природничники й ландшафтознавці не приділяють належної уваги, особливо це стосується впливу регіональних і локальних природних умов на їх функціонування. На прикладі своєрідного за природними умовами і ландшафтною структурою регіону – Поділля, розглянуто три природних чинника, які суттєво впливають на функціонування ДЛІС регіону, зокрема й прояв в них несприятливих процесів. Серед цих чинників – широке розповсюдження (72% території Поділля) і значні товщі лесових порід (до 5-7 м), висотна диференціація поверхні та зливовий характер атмосферних опадів. Ці чинники створюють передумови для розвитку несприятливих процесів у ДЛІС, особливо якщо вони підсилюються необґрунтованою їх розбудовою і нераціональною експлуатацією ДЛІС Поділля. Детальніше це розглянуто на двох натурних ділянках активно функціонуючих дорожніх ландшафтно-інженерних систем: Хмельницький-Вінниця (околиці с. Якушинці) й Вінниця-Умань (околиці містечка Вороновиця). Зазначено, що вплив локальних особливостей природних умов та зумовлених ними несприятливих процесів часто залежить від приуроченості ДЛІС до двох найдинамічніших типів місцевостей Поділля – схилового і заплавного. Прояв локальних особливостей природних умов і ландшафтних комплексів розглянуто на прикладі найбільш розповсюджених у межах Поділля схилового типу місцевостей – урочищ балок, які перетинають дорожні ландшафтно-інженерні системи. Показано, що як регіональні, так і локальні особливості природних умов Поділля та їх вплив на функціонування дорожніх ландшафтно-інженерних систем необхідно розглядати на фоні прояву зональних природних чинників та сучасних умов розвитку суспільства. Врахування регіональних і локальних природних особливостей у процесі розбудови та функціонування ДЛІС – один із реальних шляхів їх тривалого і безпечного раціонального використання. uk_UA
dc.publisher ПП «Ліра ЛТД» uk_UA
dc.subject Дорожні ландшафти uk_UA
dc.subject дорожні ландшафтно-інженерні системи uk_UA
dc.subject Поділля uk_UA
dc.subject регіональні природні умови uk_UA
dc.subject дорожні мікроосередки uk_UA
dc.subject несприятливі процеси uk_UA
dc.subject раціональне функціонування uk_UA
dc.title Врахування регіональних природних умов у функціонуванні дорожніх ландшафтно- інженерних систем uk_UA
dc.title.alternative Taking into account regional environmental conditions in the functioning of road landscape- engineering systems uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account