dc.contributor.author |
Пічкур, Микола Олександрович |
|
dc.contributor.author |
Сотська, Галина Іванівна |
|
dc.contributor.author |
Демченко, Ірина Іванівна |
|
dc.contributor.author |
Король, Анатолій Миколайович |
|
dc.contributor.author |
Гордаш, Андрій Миколайович |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-14T08:13:01Z |
|
dc.date.available |
2021-12-14T08:13:01Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Пічкур М. О., Сотська Г. І., Демченко І. І., Король А. М., Гордаш А. М. Митець інформаційного покоління: академічна і цифрова парадигма образотворчої підготовки у вищій школі. Інформаційні технології і засоби навчання. Київ: ''Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України'' 2020. Т. 79. № 5. С. 296–312. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2076-8184 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14391 |
|
dc.description |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2927/1726 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті в історичній ретроспективі розглянуто цінності традиційних та інноваційних студій образотворення різних поколінь митців, серед яких визначено особливості генерації творців художніх артефактів інформаційного світу. Розкрито ґенезу становлення цифрової арт-практики та виявлено її вплив на оновлення усталеної класифікації системи образотворчого мистецтва творами цифрового формату різних видів і жанрів, що виконуються технічним, автоматизованим чи штучним способом. З’ясовано, що в умовах інформатизації і цифровізації образотворчого мистецтва розширюються межі художнього любительства як фактора розмивання професійного і профанного в особистості митця. Для подолання цього негативу йому доцільно володіти традиційним і цифровим образно-виразним інструментарієм. Доведено, що поліпарадигмальна за своєю сутністю образотворча підготовка фахівців мистецького профілю в закладах вищої освіти має бути спрямованою на спадкоємність та органічний синтез класичної і цифрової парадигми її функціонування. У тезаурусі мистецької освіти до наукового обігу запропоновано новий термін «цифрова парадигма образотворчої підготовки фахівців мистецького профілю у вищій школі» для позначення специфіки арт-педагогічного процесу організації продуктивної навчально-творчої діяльності студентів на основі комплексного опанування графічної, живописної, формотворної і композиційної грамоти з метою досягнення необхідного і достатнього рівня творчої компетентності та основ художньої майстерності продукування творів електронного формату. Обґрунтовано методологію цифрової артпедагогіки, що охоплює принципи гуманізму, креативності, міждисциплінарної інтеграції, рефлексії та постійного пошуку і застосування ефективних методів подолання негативів інформаційного середовища. |
uk_UA |
dc.publisher |
Київ: ''Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України'' |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;378:[028.42: 028.63]:85:7.072.2 |
|
dc.subject |
Педагогіка |
uk_UA |
dc.subject |
митець |
uk_UA |
dc.subject |
інформаційне покоління |
uk_UA |
dc.subject |
класичне образотворче мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
цифрове образотворче мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
вища школа |
uk_UA |
dc.subject |
арт-педагогіка |
uk_UA |
dc.title |
Митець інформаційного покоління: академічна і цифрова парадигма образотворчої підготовки у вищій школі |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Митець інформаційного покоління: академічна і цифрова парадигма образотворчої підготовки у вищій школі |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |