DSpace Repository

Соціальна профілактика девіантної поведінки в молодіжному середовищі закладу вищої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Моргай, Лілія Анатоіївна
dc.date.accessioned 2022-05-11T08:58:44Z
dc.date.available 2022-05-11T08:58:44Z
dc.date.issued 2022-02-15
dc.identifier.citation Моргай Л. А. Соціальна профілактика девіантної поведінки в молодіжному середовищі закладу вищої освіти. «Ввічливість. Humanitas». Вип. 1, 2022 р. Видавничий дім «Гельветика» 2022. С.87-92. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14570
dc.description.abstract У статті висвітлена проблематика девіантної поведінки серед здобувачів вищої освіти. Подано визначення «девіантної поведінка». З’ясовано, що соціологи, медики, психологи та педагоги досить давно досліджують природу девіантної поведінки та класифікують різні види девіацій. Висвітлено визначення даного терміну науковою елітою. Описаний соціально-психологічний підхід. Зазначені ознаки та прояви девіантної поведінки, які можуть виражатися у характері і діях особистості. Встановлено, що у педагогічній літературі девіантна поведінка розглядається як різновид ненормативної поведінки індивідів або соціальних груп, що характеризується діями, які відхиляються від загально прийнятих або допущених норм. З’ясовано, що основними ознаками девіантності є: важко навченість (неорганізованість, неуспішність дитини); важковиховуваність (стійкі зміни поведінки: підвищена збудженість або загальмованість, агресивність, конфліктність, невміння підпорядковувати особисті інтереси колективним, швидка зміна настрою, афективність, систематично повторювані поступки). Охарактеризовані складові профілактики девіантної поведінки серед студентів. З’ясовано, що особи, яких називаємо девіантними, досить часто стають жертвами поняття «соціальне відхилення» - це приписуваний статус», тобто «ярлик», якій навішують через суб’єктивне ставлення впливові прошарки населення мало захищеним громадянам чи цілими групами осіб. Описаний аналіз психологічних особливостей студента: психологічні якості суб՚єкта (рівень агресії, характеристики емоційної і вольової сфери), система соціально – психологічних якостей (спрямованість особистості, особливості комунікативного стилю, приналежність до неформальних груп асоціальної спрямованості). Описано сім принципів профілактичної роботи з студентами: комплексність, адресність, масовість, позитивність інформації, мінімізація негативних наслідків, особиста зацікавленість та відповідальність учасників, максимальна активність особистості. Встановлено, що сучасний соціальний працівник має бути професіоналом своєї справи, щоб унеможливити проявів девіантної поведінки серед здобувачів вищої освіти. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК 316.624.2:378.011.3-052;
dc.subject девіантна поведінка uk_UA
dc.subject соціальна профілактика uk_UA
dc.subject девіація uk_UA
dc.subject соціальне відхилення uk_UA
dc.subject здобувачі вищої освіти uk_UA
dc.subject принципи профілактики роботи зі студентами. uk_UA
dc.title Соціальна профілактика девіантної поведінки в молодіжному середовищі закладу вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Соціальна профілактика девіантної поведінки в молодіжному середовищі закладу вищої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account