DSpace Repository

Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників

Show simple item record

dc.contributor.author Дудник, Наталія Аркадіївна
dc.date.accessioned 2022-06-10T05:40:39Z
dc.date.available 2022-06-10T05:40:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Андрющенко Т. К. Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників / Т. К. Андрющенко, Л. В. Лохвицька, Ю. А. Руденко, Н. А. Дудник // Інформаційні технології і засоби навчання, 2021, Том 81, №1. - С. 15-35. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14660
dc.description dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10753 uk_UA
dc.description.abstract У статті репрезентовано матеріали наукового пошуку стосовно впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітній процес закладів дошкільної освіти (ЗДО) у контексті формування у старших дошкільників здоров’язбережувальної компетентності. Розглянуто засадничі положення досліджуваної проблеми у поглядах вітчизняних та закордонних науковців на основі аналізу психолого-педагогічної і методичної літератури з питання цифровізації дошкільної освіти. Розкрито специфіку і доцільність інтеграції ІКТ в заклади дошкільної освіти як одного із складників освітнього процесу, що вирізняється мобільністю, високим ступенем активізації дітей у розв’язанні різноманітних завдань. Представлено авторську методику формування у старших дошкільників здоров’язбережувальної компетентності з використанням засобів ІКТ, яка концептуально узгоджена з вимогами Базового компоненту дошкільної освіти (освітні лінії «Особистість дитини» та «Комп’ютерна грамота»). Визначено сутність ключового поняття дослідження «здоров’язбережувальна компетентність», фундамент якого складають дев’ять життєвих навичок, комплексна сформованість яких забезпечує дитині можливість свідомо вести здорове, повноцінне життя. Окреслено уніфікований алгоритм експериментальної методики: тематика; етапи організації освітньої здоров’язбережувальної діяльності (мотиваційний, теоретичний, практичний); дидактичний, інформаційно-комунікаційний супровід. Зроблено акцент на методично-доцільних ІКТ, які модернізують процес формування здоров’язбережувальної компетентності у старших дошкільників (мультимедійна презентація, комп’ютерні ігри, YouTube, інтелектуальні карти тощо). Представлено систему його методичного забезпечення: медіатека, конспекти занять, каталог освітніх сайтів, дитячих ігрових розвивальних програм тощо. Узагальнено результати і оцінено ефективність використання ІКТ у процесі формування здоров’язбережувальної компетентності у старших дошкільників, що віддзеркалено зростанням кількості респондентів ЕГ високого рівня. Визначено перспективи дослідження цілісності процесу використання засобів ІКТ у формуванні здоров’язбережувальної компетентності суб’єктів дошкільної освіти. uk_UA
dc.publisher Інформаційні технології і засоби навчання uk_UA
dc.subject Ключові слова: цифровізація дошкільної освіти; інформаційно-комунікаційні технології; здоров’язбережувальні життєві навички; здоров’язбережувальна компетентність, діти старшого дошкільного віку uk_UA
dc.title Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account