dc.contributor.author |
Пічкур, Микола Олександрович |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-21T13:07:43Z |
|
dc.date.available |
2022-06-21T13:07:43Z |
|
dc.date.issued |
2021-12 |
|
dc.identifier.citation |
Пічкур М. О. Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Věda a perspektivy. № 7(7) 202. С. 209–223. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2695-1584 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14713 |
|
dc.description |
http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/issue/view/31/55 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті актуалізовано необхідність обґрунтування цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Уточнивши сутність терміну «підхід» як чітко визначеної методологічної концепції дослідника та поняття «експлікація», що є актом доказового тлумачення обраних теоретичних положень і відповідних термінів, аргументовано доцільність екстраполювання певних позицій і постулатів цивіліології М. Данилевського на площину образотворчої підготовки художників, що відповідають тенденціям до забезпечення наступності традиційних та інноваційних мистецько-освітніх парадигм або їх кардинальної зміни. Доведено, що нині існує нагальна потреба зберігати символіку та художню стилістику різних видів образотворчого мистецтва як найточнішого і водночас найвитонченішого естетичного критерію для відображення межі цивілізації в просторі й часі. Аргументовано, що задовольнити цю інтенцію покликана система образотворчої підготовки сучасного митця, котра в цивілізаційному контексті має функціонувати на авторитетному і канонічному стильових рівнях. З’ясовано мистецький аспект семантики термінолексеми «цивілізаційна ідентичність» й установлено факт її девальвації, що зумовлено вторгненням чужорідного матеріалу в художньо-професійну освітню сферу. З опорою на авторську позицію про те, що безпідставне копіювання чужої мистецько-освітньої схеми неодмінно призводить до руйнації історично сформованих національних художньо-педагогічних традицій, запропоновано такі ідеологічні цивілізаційні принципи образотворчої підготовки сучасного митця, як її системна трансформація, універсалізація за особистісними потребами майбутнього фахівця, подолання інституційного консерватизму на різних освітньо-професійних рівнях та аксіологізація процесу студіювання образотворчих дисциплін. Узагальнено, що для подальшого прогресивного розвитку системи образотворчої підготовки сучасного митця цілком придатний саме цивілізаційний підхід, що в ієрархії інших важливих методологічних засад посідає першорядне місце, а його використання дійсно сприяє діалогічним формам засвоєння художньо-педагогічних цінностей навчання різних видів візуального мистецтва. |
uk_UA |
dc.publisher |
Praha: vydavatelské skupiny «Scientific Perspectives» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;378 |
|
dc.subject |
Педагогіка |
uk_UA |
dc.subject |
мистецька освіта |
uk_UA |
dc.subject |
образотворча підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
сучасний митець |
uk_UA |
dc.subject |
цивілізаційна ідентичність |
uk_UA |
dc.subject |
експлікація |
uk_UA |
dc.title |
Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |