DSpace Repository

Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця

Show simple item record

dc.contributor.author Пічкур, Микола Олександрович
dc.date.accessioned 2022-06-21T13:07:43Z
dc.date.available 2022-06-21T13:07:43Z
dc.date.issued 2021-12
dc.identifier.citation Пічкур М. О. Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Věda a perspektivy. № 7(7) 202. С. 209–223. uk_UA
dc.identifier.issn 2695-1584
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14713
dc.description http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/issue/view/31/55 uk_UA
dc.description.abstract У статті актуалізовано необхідність обґрунтування цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Уточнивши сутність терміну «підхід» як чітко визначеної методологічної концепції дослідника та поняття «експлікація», що є актом доказового тлумачення обраних теоретичних положень і відповідних термінів, аргументовано доцільність екстраполювання певних позицій і постулатів цивіліології М. Данилевського на площину образотворчої підготовки художників, що відповідають тенденціям до забезпечення наступності традиційних та інноваційних мистецько-освітніх парадигм або їх кардинальної зміни. Доведено, що нині існує нагальна потреба зберігати символіку та художню стилістику різних видів образотворчого мистецтва як найточнішого і водночас найвитонченішого естетичного критерію для відображення межі цивілізації в просторі й часі. Аргументовано, що задовольнити цю інтенцію покликана система образотворчої підготовки сучасного митця, котра в цивілізаційному контексті має функціонувати на авторитетному і канонічному стильових рівнях. З’ясовано мистецький аспект семантики термінолексеми «цивілізаційна ідентичність» й установлено факт її девальвації, що зумовлено вторгненням чужорідного матеріалу в художньо-професійну освітню сферу. З опорою на авторську позицію про те, що безпідставне копіювання чужої мистецько-освітньої схеми неодмінно призводить до руйнації історично сформованих національних художньо-педагогічних традицій, запропоновано такі ідеологічні цивілізаційні принципи образотворчої підготовки сучасного митця, як її системна трансформація, універсалізація за особистісними потребами майбутнього фахівця, подолання інституційного консерватизму на різних освітньо-професійних рівнях та аксіологізація процесу студіювання образотворчих дисциплін. Узагальнено, що для подальшого прогресивного розвитку системи образотворчої підготовки сучасного митця цілком придатний саме цивілізаційний підхід, що в ієрархії інших важливих методологічних засад посідає першорядне місце, а його використання дійсно сприяє діалогічним формам засвоєння художньо-педагогічних цінностей навчання різних видів візуального мистецтва. uk_UA
dc.publisher Praha: vydavatelské skupiny «Scientific Perspectives» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;378
dc.subject Педагогіка uk_UA
dc.subject мистецька освіта uk_UA
dc.subject образотворча підготовка uk_UA
dc.subject сучасний митець uk_UA
dc.subject цивілізаційна ідентичність uk_UA
dc.subject експлікація uk_UA
dc.title Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account