Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Пічкур, Микола Олександрович | |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T13:07:43Z | |
dc.date.available | 2022-06-21T13:07:43Z | |
dc.date.issued | 2021-12 | |
dc.identifier.citation | Пічкур М. О. Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Věda a perspektivy. № 7(7) 202. С. 209–223. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2695-1584 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14713 | |
dc.description | http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/issue/view/31/55 | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті актуалізовано необхідність обґрунтування цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця. Уточнивши сутність терміну «підхід» як чітко визначеної методологічної концепції дослідника та поняття «експлікація», що є актом доказового тлумачення обраних теоретичних положень і відповідних термінів, аргументовано доцільність екстраполювання певних позицій і постулатів цивіліології М. Данилевського на площину образотворчої підготовки художників, що відповідають тенденціям до забезпечення наступності традиційних та інноваційних мистецько-освітніх парадигм або їх кардинальної зміни. Доведено, що нині існує нагальна потреба зберігати символіку та художню стилістику різних видів образотворчого мистецтва як найточнішого і водночас найвитонченішого естетичного критерію для відображення межі цивілізації в просторі й часі. Аргументовано, що задовольнити цю інтенцію покликана система образотворчої підготовки сучасного митця, котра в цивілізаційному контексті має функціонувати на авторитетному і канонічному стильових рівнях. З’ясовано мистецький аспект семантики термінолексеми «цивілізаційна ідентичність» й установлено факт її девальвації, що зумовлено вторгненням чужорідного матеріалу в художньо-професійну освітню сферу. З опорою на авторську позицію про те, що безпідставне копіювання чужої мистецько-освітньої схеми неодмінно призводить до руйнації історично сформованих національних художньо-педагогічних традицій, запропоновано такі ідеологічні цивілізаційні принципи образотворчої підготовки сучасного митця, як її системна трансформація, універсалізація за особистісними потребами майбутнього фахівця, подолання інституційного консерватизму на різних освітньо-професійних рівнях та аксіологізація процесу студіювання образотворчих дисциплін. Узагальнено, що для подальшого прогресивного розвитку системи образотворчої підготовки сучасного митця цілком придатний саме цивілізаційний підхід, що в ієрархії інших важливих методологічних засад посідає першорядне місце, а його використання дійсно сприяє діалогічним формам засвоєння художньо-педагогічних цінностей навчання різних видів візуального мистецтва. | uk_UA |
dc.publisher | Praha: vydavatelské skupiny «Scientific Perspectives» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК;378 | |
dc.subject | Педагогіка | uk_UA |
dc.subject | мистецька освіта | uk_UA |
dc.subject | образотворча підготовка | uk_UA |
dc.subject | сучасний митець | uk_UA |
dc.subject | цивілізаційна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | експлікація | uk_UA |
dc.title | Експлікація цивілізаційного підходу до образотворчої підготовки сучасного митця | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |