Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Пічкур, Микола Олександрович | |
dc.date.accessioned | 2022-06-21T13:08:04Z | |
dc.date.available | 2022-06-21T13:08:04Z | |
dc.date.issued | 2021-10 | |
dc.identifier.citation | Пічкур М. О. Фокус осмислення сутності образотворчої підготовки сучасного митця з позиції парадигмальної методології. Теоретико-методологічні аспекти мистецької освіти: здобутки, проблеми та перспективи матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 21–22 жовт. 2021 р.) / голов. ред. Терешко І. Г.. Умань: Візаві, 2021. С. 153–160. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14715 | |
dc.description.abstract | Образотворчій підготовці сучасного митця властива поліпарадигмальність. У її локусі різні концептуальні моделі арт-педагогічного процесу, що, взаємно впливаючи одна на одну, формують дві провідні парадигмальні конфігурації - загальну (стосується будь-якого мистецького фаху: дизайнера, графіка, живописця, скульптора, декоратора, реставратора, фотохудожника і вчителя образотворчого мистецтва) та профільну образотворчу підготовку, спрямовану на специфіку конкретної спеціалізації. Перша з них охоплює важливі теоретичні і методичні здобутки щодо опанування майбутніми митцями художньо-академічної грамоти, формування їхньої творчої компетентності і майстерності. Друга передбачає проекцію загальної методології студіювання фахових дисциплін на площину особливостей образотворення у певній мистецькій галузі, наприклад, дизайнерам чи архітекторам виправдано пропонується вивчати конструктивний аспект рисунку; декораторам - його стилістичні характеристики; скульпторам - формотворні властивості. Саме через це в мистецько-освітньому процесі закладів вищої освіти найчастіше спостерігається інтеграція різних парадигм образотворчої підготовки майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей. Але в будь-якому разі панівною є академічна парадигмальна методологія, оскільки вона грунтується на вивірених науково-теоретичних та практичних засадах навчання реалістичного зображення з натури широкого спектру предметів і явищ дійсності. | uk_UA |
dc.publisher | Умань: Візаві | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК;37.013:7(06) | |
dc.subject | Педагогіка | uk_UA |
dc.subject | образотворча підготовка | uk_UA |
dc.subject | парадигмальна методологія | uk_UA |
dc.subject | сучасний митець | uk_UA |
dc.subject | художня педагогіка | uk_UA |
dc.title | Фокус осмислення сутності образотворчої підготовки сучасного митця з позиції парадигмальної методології | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |