dc.contributor.author |
Пічкур, Микола Олександрович |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-21T13:08:04Z |
|
dc.date.available |
2022-06-21T13:08:04Z |
|
dc.date.issued |
2021-10 |
|
dc.identifier.citation |
Пічкур М. О. Фокус осмислення сутності образотворчої підготовки сучасного митця з позиції парадигмальної методології. Теоретико-методологічні аспекти мистецької освіти: здобутки, проблеми та перспективи матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 21–22 жовт. 2021 р.) / голов. ред. Терешко І. Г.. Умань: Візаві, 2021. С. 153–160. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14715 |
|
dc.description.abstract |
Образотворчій підготовці сучасного митця властива поліпарадигмальність. У її локусі різні концептуальні моделі арт-педагогічного процесу, що, взаємно впливаючи одна на одну, формують дві провідні парадигмальні конфігурації - загальну (стосується будь-якого мистецького фаху: дизайнера, графіка, живописця, скульптора, декоратора, реставратора, фотохудожника і вчителя образотворчого мистецтва) та профільну образотворчу підготовку, спрямовану на специфіку конкретної спеціалізації. Перша з них охоплює важливі теоретичні і методичні здобутки щодо опанування майбутніми митцями художньо-академічної грамоти, формування їхньої творчої компетентності і майстерності. Друга передбачає проекцію загальної методології студіювання фахових дисциплін на площину особливостей образотворення у певній мистецькій галузі, наприклад, дизайнерам чи архітекторам виправдано пропонується вивчати конструктивний аспект рисунку; декораторам - його стилістичні характеристики; скульпторам - формотворні властивості. Саме через це в мистецько-освітньому процесі закладів вищої освіти найчастіше спостерігається інтеграція різних парадигм образотворчої підготовки майбутніх фахівців мистецьких спеціальностей. Але в будь-якому разі панівною є академічна парадигмальна методологія, оскільки вона грунтується на вивірених науково-теоретичних та практичних засадах навчання реалістичного зображення з натури широкого спектру предметів і явищ дійсності. |
uk_UA |
dc.publisher |
Умань: Візаві |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК;37.013:7(06) |
|
dc.subject |
Педагогіка |
uk_UA |
dc.subject |
образотворча підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
парадигмальна методологія |
uk_UA |
dc.subject |
сучасний митець |
uk_UA |
dc.subject |
художня педагогіка |
uk_UA |
dc.title |
Фокус осмислення сутності образотворчої підготовки сучасного митця з позиції парадигмальної методології |
uk_UA |
dc.type |
Thesis |
uk_UA |