dc.description.abstract |
Статтю присвячено проблемі підготовки майбутнього вчителя початкової освіти до навчання математики дітей молодшого шкільного віку. Проблема підготовки педагогів до навчання математики зумовлена реформуванням змісту освіти, що представлене в законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», Концепції «Нова укра- їнська школа». Навчання дітей математики в початковій школі неможливе без участі вчителя, підготовка якого покладена на заклад вищої освіти й охоплює три основні блоки: психолого-педагогічні дисципліни, фахові методики початкової освіти та закріплення отриманих теоретичних знань і практичних умінь під час педагогічної практики в закладах початкової освіти з подальшим аналізом такої діяль- ності. Проте в загальній підготовці вчителів початкової школи дослідники визначають низку недолі- ків: відсутність поступовості в переході від психолого-педагогічних дисциплін до методик почат- кової освіти; невиділення головного матеріалу від другорядного; насичення студентів теоретич- ним матеріалом; неузгодженість навчальних планів та навчальних програм закладів вищої освіти; відсутність інтеграції роботи теоретиків та практиків. Ці проблеми можна подолати лише шля- хом спільного управління (на демократичних засадах) педагогом та студентом освітнім процесом у закладі вищої освіти. Особлива увага до навчання математики викликана зниженням інтересу до математики як навчальної дисципліни, оскільки останнім часом популярності набули професії гуманітарного спря- мування, тоді як математика визнана найважчим навчальним предметом у початковій школі. Специфіка початкового курсу математики змушує молодших школярів висувати припущення, шукати альтернативні шляхи вирішення завдань, розвиває критичне та креативне мислення, а отже, сприяє розвитку операцій мислення в молодших школярів. Для успішного навчання матема- тики молодших школярів майбутній вчитель має не лише володіти теоретичними знаннями та практичними навичками з методики навчання освітньої галузі «Математика», але й уміти плану- вати свою педагогічну діяльність, реалізовувати її та аналізувати. Цьому сприяє моделювання уроків математики під час навчання в закладі вищої освіти та проведення уроків на виробничій педагогічній практиці в початковій школі, а також самостійна робота студентів, яка спрямовує на пошукову діяльність та розвиток критичного мислення. |
uk_UA |