DSpace Repository

ORIENTATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ON THE ENRICHMENT OF NATIONAL-HISTORICAL, CULTURAL- EDUCATIONAL TRADITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF HUMAN CAPITAL

Show simple item record

dc.contributor.author Ревнюк, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2022-11-01T11:14:03Z
dc.date.available 2022-11-01T11:14:03Z
dc.date.issued 2022-08
dc.identifier.citation ГригоренкоТ., Демченко І., Ревнюк Н. Orientation of higher education institutions on the enrichment of national-historical, cultural- educational traditions for the development of human capital. Věda a perspektivy. № 8 (15) 2022. Р. 70–79. uk_UA
dc.identifier.issn 2695-1584 (Print)
dc.identifier.issn 2695-1592 (Online)
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14856
dc.description http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/2339 uk_UA
dc.description.abstract Article proposes theoretical and practical aspects of creating the educational environment in higher education institution as a factor of expanding national-historical, culturally educational traditions for receivers of higher education, characterizes and explains its developmental and educational potential, features of influence on an individual and student community, which facilitate their social development. It is proven that the educational environment of the institution, based on the integration of science, education and culture, facilitates student’s acquisition of the required competences throughout the entire education course in higher education institution and eventually facilitates the development of human capital of the state. We draw attention to the fact that modern students are the rightful and constructive partner in the governing of the state, influence its organization, content and results of educational activity. Students are not only the consumers of the educational service and university service staff, but also the active members of the university community. We explained the structure and directions of organization of work in higher education institutions in the context of development of national-historical, culturally educational traditions. Forms, methods of its realization and interaction among all subjects of educational process were defined. Explanation was also provided for the features of interaction between the administration and students’ union in the context of implementation of students’ rights as citizens of Ukraine, development of students’ creativity, activity, responsibility, shaping their skills of solving social, economic and culturally educational problems. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено теоретичні та практичні аспекти створення освітнього середовища закладу вищої освіти як чинника збагачення національно-історичних, культурно-освітніх традицій у здобувачів вищої освіти, охарактеризовано та розкрито його розвивальний та виховний потенціал, особливості впливу на особистість та студентський колектив, які сприяють їхньому соціальному становленню. Доведено, що освітнє середовище закладу, побудоване на інтеграції науки, освіти та культури, забезпечує набуття здобувачами вищої освіти відповідних компетентностей упродовж усього періоду навчання у закладі вищої освіти та забезпечує у подальшому розвиток людського капіталу держави. Акцентовано увагу на тому, що сучасні студенти є повноправними та конструктивними партнерами в його управлінні, впливають на організацію, зміст та результати освітньої діяльності. Здобувач вищої освіти є не лише споживачем освітніх послуг та послуг сервісних служб університету, а й активним членом університетської спільноти. Розкрито структуру та напрями організації роботи в закладах вищої освіти у контексті збагачення національно-історичних, культурно-освітніх традицій. Визначено форми, методи її реалізації та взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу. Розкрито особливості взаємодії адміністрації та органів студентського самоврядування у контексті реалізації прав студентів як громадян України, розвитку їхньої творчості, активності, відповідальності, формування вміння вирішувати соціальні, економічні та культурноосвітні проблеми. uk_UA
dc.publisher Věda a perspektivy uk_UA
dc.relation.ispartofseries DOI: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-8(15)-70-79;
dc.subject educational environment uk_UA
dc.subject national-historical traditions uk_UA
dc.subject education recipient uk_UA
dc.subject social skills uk_UA
dc.subject self-organization uk_UA
dc.title ORIENTATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ON THE ENRICHMENT OF NATIONAL-HISTORICAL, CULTURAL- EDUCATIONAL TRADITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF HUMAN CAPITAL uk_UA
dc.title.alternative ОРІЄНТАЦІЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗБАГАЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ІСТОРИЧНИХ, КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІХ ТРАДИЦІЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account