00 DSpace/Manakin Repository

Тенденції розвитку компетентісно зорієнтованої мовної освіти у підготовці майбутніх учителів української мови і літератури

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваль, Валентина Олександрівна
dc.date.accessioned 2022-12-06T14:10:09Z
dc.date.available 2022-12-06T14:10:09Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Проблеми підготовки сучасного вчителя. Вип. 1(25) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; [голов. ред. І. І. Демченко]. - Умань : Візаві, 2022. - 178 с. uk_UA
dc.identifier.issn 2307-4914
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15043
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості освітніх тенденцій у розвитку то підготовці майбутніх учителів української мови і літератури у закладі вищої освіти, методи, прийоми і засоби їх успішної реалізації. Проаналізовано процес компетентнісно зорієнтованої підготовки вчителів-словесників. Зосереджено увагу на проблемах формування професійної компетентності вчителя. Розкрито тенденції практичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури та необхідність впровадження в освітній процес академічного простору, навчальних практик, що є потребами сучасного супільства. uk_UA
dc.description.abstract The peculiarities o f educational tendencies in the processes of development and training of future teachers of Ukrainian language and literature in higher education institutions, methods, techniques, and means of their successful implementation are revealed. The article analyzes the process of competence-oriented language training of language teachers as an integrated phenomenon. The purpose o f the formation of the professional competence of the future teacher of the Ukrainian language and literature is highlighted. The focus is on the problems offorming the professional competence o f the teacher, and the importance o f the requirements for language teacher. The development of communicative competence in the set of language, speech, and socio-cultural competencies is analyzed, which aims to rethink the tasks, content, and technology offuture teacher training and review the forms and methods of organizing the educational process in higher education. The tendencies o f practical training of future teachers o f Ukrainian language and literature and the necessity o f introducing innovative programs, and educational practices in the educational process, which are relevant needs of modern society, are revealed. The article highlights current issues o f training of the future teachers o f Ukrainian language and Ukrainian literature in pedagogical institutions o f higher education, and their role in the formation of the competence-oriented, intellectually creative personality. The multifaceted process of studying the problems of ontogenesis o f professional competence of a language teacher is revealed and the problems of formation o f speech culture and linguistic competence o f students are substantiated as an indicator of their readiness for professional reflection, self-realization in the educational space. The purpose o f the article is to reveal the main trends in the development of competence-oriented language education, ways to form a competent speaker; to teach theories o f language, to develop the skills o f literate oral and written speech, and the formation o f skills in text creation in the training of future teachers o f Ukrainian language and literature. uk_UA
dc.publisher Видавничо-поліграфічний центр "Візаві" uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;378:373.5.011.3-051]:811
dc.subject компетентний мовець uk_UA
dc.subject компетентнісний підхід uk_UA
dc.subject тенденції розвитку uk_UA
dc.subject копетентнісно зорієнтована освіта uk_UA
dc.subject компетентний учитель uk_UA
dc.subject модернізація освітньго середовища uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject особистісно зорієнтоване навчання uk_UA
dc.subject компетентнісна модель uk_UA
dc.subject competent speaker uk_UA
dc.subject competence approach uk_UA
dc.subject development tendencies uk_UA
dc.subject competence-oriented education uk_UA
dc.subject competent teacher uk_UA
dc.subject modernization of educational environmet uk_UA
dc.subject professional training uk_UA
dc.subject person-oriented studying uk_UA
dc.subject competency model uk_UA
dc.title Тенденції розвитку компетентісно зорієнтованої мовної освіти у підготовці майбутніх учителів української мови і літератури uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу