dc.description.abstract |
Пріоритетним напрямом в освітній галузі нашої держави є патріотичне виховання,яке відіграє роль об'єднуючого консолідуючого фактора у суспільному розвитку, спрямованого на вироблення життєвої позиції людини, становлення її як особистості, як громадянина своєї держави.Особливо актуальним є виховання патріотизму у здобувачів вищої освіти, що зумовлено необхідністю національного відродження тарозбудови української демократичної держави. Перед вузами вищої освіти ставиться важливе завдання – це виховання патріота України, готового самовіддано будувати її, як суверенну і демократичну державу, захищати її кордони, здатного виявляти національну гідність, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві. Проаналізовано історичний шлях ставлення до патріотизму, як особистісної якості та визначено, що патріотизм, притаманний українцям здавна,ізгл ибинивіків ієпродуктомсоціально-економічнихтадуховно- культурних процесів. Проведено аналіз дефініції «патріотизм», під яким дослідники розуміють цілісну систему життєтворчої позиції людини, що містить емоційні, когнітивні, мотиваційні, поведінкові, вольові патерни взаємодії її з Батьківщиною, власним народом, землею, де вона народилась і проживає, і з собою як представником свого народу, що проявляється: через любов і повагу до своєї землі; прийняття та примноження історичної, релігійноїта культурної спадщини свого народу за умови збереження поваги до інших народів; активну життєву позицію особистості щодо акумулювання й примноження народних здобутків для наступних поколінь.Проблема патріотичноговиховання завжди посідала одне з чільнихмісць у дослідженнях вчених минулого і сучасності.Патріотичне вихованнявизначається як планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму і включатиме розвиток любові до Батьківщини, національної самосвідомості та гідності; дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; потребу зробити свій внесок у долю України; прагнення праці на благо рідної країни, її народу. |
uk_UA |