Abstract:
У положеннях наукової статті автор характеризує навчальний посібник Н. Засенко «Основи сурдопедагогіки», який був основоположним у вивченні сурдодидактики та фундаментом оволодіння студентами спеціальними методиками навчання дітей з порушеннями слуху. Визначено, що матеріал запропонованих тем у посібнику включав короткі історичні відомості, які допоможуть створити цілісне уявлення про розвиток і здобутки сурдопедагогічної теорії та практики. Зазначено, що видатний сурдопедагог у своїй праці основну увагу звертала на з’ясування причин набутої форми глухоти та туговухості, які важливо знати вчителю-дефектологу. Проаналізовано розділи, присвячені питанням спеціального навчання та виховання дітей з порушеннями слуху дошкільного та шкільного віку. У статті визначено, що велику увагу у навчальному посібнику Н. Засенко приділяє професійно-технічній та вищій освіті осіб з порушеннями слуху, що дозволяла випускникам спеціальних шкіл продовжувати своє навчання й отримувати високий рівень професійної підготовки.