DSpace Repository

Specific features of psychological and pedagogical advisory support for parents of the children with special educational needs in inclusive educational space

Show simple item record

dc.contributor.author Білан, Валентина Андріївна
dc.contributor.author Демченко, Ірина Іванівна
dc.date.accessioned 2022-12-08T09:11:04Z
dc.date.available 2022-12-08T09:11:04Z
dc.date.issued 2021-12-04
dc.identifier.citation Білан В. А., Демченко І. І. ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНСУЛЬТАТИВНОЇ ДОПОМОГИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ,HUMANITARIAN STUDIOS: PEDAGOGICS, PSYCHOLOGY, PHILOSOPHY Vol 12(4) 2021 С.20-30. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15162
dc.description http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Pedagogica/article/viewFile/15733/14090 uk_UA
dc.description.abstract У статті окреслено актуальність питань взаємодії школи та сім’ї в умовах інклюзивного навчання, успіх якої залежить від якісного надання послуг психологопедагогічної підтримки батьків дітей з порушеннями в розвитку. Виявлено, що у сім’ях, які виховують дітей з відхиленнями в розвитку, існують особливі взаємини, зокрема зосереджено увагу на особливостях усвідомлення батьками своєї актуальної внутрішньосімейної ситуації, що пронизує всі структури сімейних взаємовідносин: емоційну, когнітивну і поведінкову. Визначено, що у сфері емоційного реагування в батьків дітей з порушеннями в розвитку рельєфно виступають явища психічної напруженості, підвищеної тривожності і емоційний дискомфорт. У когнітивній сфері найбільш виразно проявляється усвідомлення своєї сімейної ситуації в цілому як неблагополучної. Поведінкова сфера характеризується активним пошуком як внутрішньої так і зовнішньої психолого-педагогічної консультативної допомоги. Виокремлено типи неправильного сімейного виховання спричиненого неприйняттям батьками факту порушеного розвитку в їхніх дітей (неприйняття; гіперопіка; тривожно-недовірливе виховання; невтручання) та його наслідки. Визначено, що під час психолого-педагогічної консультативної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами не можна обмежуватися терміновими потребами і запитами, адже кожне з поставлених завдань консультування має осмислюватися в перспективному контексті і працювати не тільки на зміну сьогодення, а й майбутнього. Оцінюючи зусилля науковців у висвітлені даної проблематики, зауважимо, що перспективою подальшого наукового пошуку постає проблема обґрунтування оптимальних умов для забезпечення якісної психолого-педагогічної консультативної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі. uk_UA
dc.publisher HUMANITARIAN STUDIOS: PEDAGOGICS, PSYCHOLOGY, PHILOSOPHY uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК 378.017:34;
dc.subject інклюзивне навчання uk_UA
dc.subject психолого-педагогічне консультування uk_UA
dc.subject діти з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject батьки дітей з порушеннями в психофізичному розвитку uk_UA
dc.title Specific features of psychological and pedagogical advisory support for parents of the children with special educational needs in inclusive educational space uk_UA
dc.title.alternative ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНСУЛЬТАТИВНОЇ ДОПОМОГИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account