00 DSpace/Manakin Repository

Fostering the Key Competencies of Undergraduates Majoring in Primary School Teaching and Learning based on the Standards of PISA International Comparative Study

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Роєнко, Людмила Миколаївна
dc.contributor.author Волошина, Ганна Петрівна
dc.contributor.author Муковіз, Олексій Павлович
dc.contributor.author Кравчук, Оксана Володимирівна
dc.contributor.author Торчинська, Тамара Анатоліївна
dc.date.accessioned 2022-12-08T09:53:20Z
dc.date.available 2022-12-08T09:53:20Z
dc.date.issued 2021-09-11
dc.identifier.citation INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES. Volume 15, 2021. Р. 281‒288 uk_UA
dc.identifier.issn 2074-1316
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15199
dc.description https://www.naun.org/cms.action?id=23299 https://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2021/a582008-028(2021).pdf uk_UA
dc.description.abstract The purpose of the study was to identify how the reshaped curriculum that was based on PISA standards fostered the key competencies of undergraduates majoring in primary school teaching and learning in terms of materials design and teaching methodology used throughout the internships at schools. The study used qualitative and quantitative methods with qualitative methods getting higher priority to enlarge the base of evidence and get a deeper insight into the issues under research. It was found that reshaping the preservice teacher professional training, specifically in test format, materials design, and assessment, and made the shift to training schoolchildren to take PISA-based test was necessary for the school educational settings in Ukraine. The teacher students’ awareness of the PISAbased test needed improvement. The training model used in the study along with the internship addressed the loopholes in the university curriculums and training of the students majoring in primary education. The intervention brought a positively challenging experience for the students. It helped them to ‘pump up’ their intellectual, professional, and technical skills. They raised awareness of the PISA-based test, Blooms’ Taxonomy, and test question formulation. The students learned to use DIF and DTF methods to validate the PISA test questions, age specifics in training primary school children in terms of adjusting it taking the PISA-based test, and approaches to creating a positive mindset in primary schoolchildren towards learning through dialogue and cooperation. It was found that the students upgraded their teaching and material design skills and became more confident as teachers in terms of PISA-based test training. Changing the students’ perceptions and their teaching approaches were the major difficulties and challenges to the study. They were addressed through mentorship which was used when the students did internships. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягала в тому, щоб визначити, як змінена навчальна програма, яка ґрунтувалася на стандартах PISA, сприяла розвитку ключових компетенцій студентів, які навчаються в початковій школі, з точки зору дизайну матеріалів і методології навчання, що використовується під час стажування в школах. У дослідженні використовувалися якісні та кількісні методи, причому якісним методам надавався вищий пріоритет, щоб розширити базу доказів і отримати глибше розуміння проблем, що досліджуються. З’ясувалося, що реформування професійної підготовки вчителів початкової стадії, зокрема щодо формату тестування, оформлення матеріалів та оцінювання, а також перехід до підготовки школярів до тестування на основі PISA є необхідним для шкільних навчальних закладів в Україні. Необхідно покращити обізнаність учнів-вчителів щодо тесту PISA. Модель навчання, яка використовувалася в дослідженні разом із стажуванням, спрямована на усунення лазівок в університетських навчальних програмах і підготовці вчителів для початкової освіти. uk_UA
dc.publisher НАУН, 991 US Highway 22, Suite 100, Брайдуотер, Нью-Джерси 08807, США uk_UA
dc.subject higher education uk_UA
dc.subject pre-service teachers majoring in primary school teaching and learning uk_UA
dc.subject key competencies uk_UA
dc.subject PISA-based test uk_UA
dc.title Fostering the Key Competencies of Undergraduates Majoring in Primary School Teaching and Learning based on the Standards of PISA International Comparative Study uk_UA
dc.title.alternative Розвиток ключових компетентностей студентів, які навчаються в початковій школі на основі стандартів міжнародного порівняльного дослідження PISA uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу