00 DSpace/Manakin Repository

Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гриньова, Наталія Вячеславівна
dc.contributor.author Перепелюк, Тетяна Дмитрівна
dc.date.accessioned 2023-02-02T07:01:27Z
dc.date.available 2023-02-02T07:01:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Перепелюк Т.Д., Гриньова Н.В. Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»): журнал. 2022. № 3(5) 2022. С. 98110 uk_UA
dc.identifier.other https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-3(5)-98-109
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15287
dc.description.abstract На сучасному розвитку психологічного знання на нашу думку одним з пріоритетних напрямків дослідження має стати діагностика стану розвитку емоційного інтелекту та розробка методів, умов його розвитку, з’ясування впливу на сфери особистості та поведінку людини. Емоційний інтелект проявляється в усіх сферах життя та діяльності людини і тому може стати об’єктом дослідження як галузевих психологічних наук так і сумісних з нею. Сучасні реалії вимагають розробки нових діагностичних методик для доцільного та ефективного дослідження особливостей та компонентів емоційного інтелекту, що в свою чергу допоможе практикам педагогам і психологам створити умови для ефективного позитивного впливу на емоційно вольову сферу різновікових людей для її гармонійного зростання. У статті окреслено психологічні особливості використання копінг стратегії, яка допомагатиме розв’язати стресову ситуацію шляхом адаптації особистості до її вимог, опанування нею, послаблення чи пом’якшення, уникнення чи звикання до вимог стресової ситуації. Використані методики дозволили встановити конкретні реакції, які переживає особа у стресових ситуаціях, копінг-поведінка розглядається як свідома раціональна поведінка по оволодінню стресовою ситуацією. Така поведінка залежить від зовнішнього та внутрішнього благополуччя та проявляється на поведінковому, емоційному та пізнавальному рівнях функціонування особистості. Копінг спрямований на усунення ситуації психологічної небезпеки та підтримки балансу між вимогами середовища та ресурсами особи у відповідь на них. Зазначимо, що ключовими аспектами було діагностування рівнів емоційного інтелекту який включає оцінку 5-ти складових частин: емоційна обізнаність, управління емоціями, самомотивація, емпатія, розпізнавання емоцій інших людей. Дослідження емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти дають підстави стверджувати, що більшість досліджуваних розуміють свій внутрішній стан та емоції, які його викликають, здатні управляти власними емоційними станами та розпізнавати за зовнішніми проявами емоції інших людей. Зазначимо, що рівні розуміння власних емоцій та емоційних станів сприятимуть розвитку креативного потенціалу здобувачів у процесі навчання в університеті. uk_UA
dc.publisher ПВНЗ Університет Новітніх Технологі uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;УДК 159.9.072:[159.942:159.944.4]
dc.subject емоційний інтелект uk_UA
dc.subject копінг-стратегія uk_UA
dc.subject стресова ситуація uk_UA
dc.subject поведінка uk_UA
dc.subject емоційний дистрес uk_UA
dc.subject пізнання uk_UA
dc.subject здобувачі вищої освіти uk_UA
dc.title Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій uk_UA
dc.title.alternative Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу