Abstract:
У статті розглянуто феномен соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до закладів вищої освіти, оскільки він є актуальним як для окремої особистості, так і для суспільства в цілому. Випускникам закладів загальної середньої освіти належить вступити в нові соціальні відносини, що вимагає наявність необхідного і достатнього рівня знань для успішного засвоєння освітньо-професійної програми у закладі вищої освіти; здатність адаптуватися до нових життєвих обставин; здатність обрати шлях професійного розвитку. Мета статті полягає у визначенні рівня сформованості соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до закладів вищої освіти. Намічено подальші кроки щодо формування соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до закладів вищої освіти. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблематики; емпіричні – Анкетування для визначення сформованості уявлення про світ професій та самовизначення особистості, методика діагностики особистості на мотивацію до досягнення успіху Т. Елерса, методика «Мотиви вибору професії» Р. В. Овчарової, методика «Готовність учнів до вибору професії» В. Б. Успенського. У дослідженні взяли участь 200 старшокласників.