DSpace Repository

Особливості учіння у процесі навчання мови

Show simple item record

dc.contributor.author Мамчур, Євген Анатолійович
dc.contributor.author Кучеренко, Ірина Анатоліївна
dc.date.accessioned 2023-05-29T05:15:05Z
dc.date.available 2023-05-29T05:15:05Z
dc.date.issued 2023-03-30
dc.identifier.citation Кучеренко І., Мамчур Є. Особливості учіння у процесі навчання мови // Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Вип. 1 (9), 2023. uk_UA
dc.identifier.issn 2206-7750 (Print), 2664-9128 (Online)
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15405
dc.description https://psv.udpu.edu.ua/issue/view/16005 uk_UA
dc.description.abstract У статті проаналізовано особливості процесу учіння, який зазнав суттєвих змін, спричинених пандемією та умовами воєнного часу в Україні. Охарактеризовано особливості учіння здобувачів освіти. Визначено основні рівні активності учіння – репродуктивно-наслідувальний, частково-пошуковий, творчий. Описано своєрідність головних способів реалізації процесу учіння: екстраактивне, інтраактивне, інтерактивне. Встановлено ключові механізми процесу учіння: підготовчий, навчальний, пізнавальний, закріплювальний. uk_UA
dc.description.abstract The article analyzes the peculiarities of the learning process in modern conditions of language learning, which has undergone significant changes and acquired new forms of implementation caused by the pandemic and wartime conditions in Ukraine. The main subjects of the learning process – the pedagogue (teacher / lecturer) and the learner (pupil / student) in order to achieve the defined goals of language learning, must carry out the process of teaching / lecturer and learning in a coordinated manner, in an active purposeful interaction and interconnection. The peculiarities of the learning of education seekers are characterized, which is interpreted as a meaningful cognitive-research activity of a pupil / student under the guidance of a teacher / lecturer, aimed at the development of individual communicative competence (speech, language, socio-cultural, activity, discursive), and the effectiveness of this process is characterized not only by perfect scientific-methodical organization andЗбірник наукових праць Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи 39 Вип. 1(9), 2023 ISSN 2706-6258 implementation of the educational occupation on the part of the pedagogue, but also the mandatory goal-directedness, purposefulness and activity of the educational activity of the student himself. The main levels of learning activity during the educational and cognitive activity at the language lesson are determined ‒ reproductive and imitative, partially exploratory, creative. The originality of the main ways of implementing the learning process, which are carried out in a language lesson, is described: learning from the outside (extraactive), internal, from the outside (interactive), alternating from the outside and from the outside (interactive). The key mechanisms of the learning process have been established: preparatory, educational, cognitive, reinforcing. uk_UA
dc.publisher Видавничо-поліграфічний центр "Візаві" - vizavi-print.jimdo.com uk_UA
dc.subject суб’єкти процесу навчання uk_UA
dc.subject педагог (учитель / викладач) uk_UA
dc.subject здобувач освіти (учень / студент) uk_UA
dc.subject учіння uk_UA
dc.subject рівні активності учіння uk_UA
dc.subject способи реалізації учіння uk_UA
dc.subject механізми навчання uk_UA
dc.subject subjects of the learning process uk_UA
dc.subject educator (teacher / lecturer) uk_UA
dc.subject student (pupil / student) uk_UA
dc.subject learning uk_UA
dc.subject levels of learning activity uk_UA
dc.subject ways of realizing learning uk_UA
dc.subject learning mechanisms uk_UA
dc.title Особливості учіння у процесі навчання мови uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account