dc.contributor.author |
Зелінська, Оксана Юріївна |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-12T08:40:54Z |
|
dc.date.available |
2023-06-12T08:40:54Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Зелінська О. Ю. Морфологічні засоби персвазії в пастирських посланнях Андрея Шептицького. Мовознавчий вісник. 2019. Вип. 27. С. 50-55. |
uk_UA |
dc.identifier.isbn |
978-617-7475-73-5 |
|
dc.identifier.issn |
2226-4388 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15413 |
|
dc.description.abstract |
У статті описано морфологічні засоби реалізації персвазії в пастирських посланняхАндрея Шептицького. Специфіка комунікативної ситуації в проповідницькому дискурсі маєієрархічний характер. Нерівність зумовлена різним соціальним статусом учасників спілкування. Ізпрагматичною настановою в посланнях ужито особові, присвійні, означальні займенники. Вонизабезпечують створення атмосфери рівності з адресатами, сприяють усвідомленню всіх вірян якєдиної спільноти або ж посилюють нерівність статусу учасників спілкування, виключають ізкомунікування «супротивників». Морфологічні ресурси мови забезпечують волюнтативнийхарактер проповідницького тексту. Щоб вплинути на поведінку адресата, автор використовуєімперативні форми дієслів. Кожна з особових форм дієслова виконує різні прагматичні функції.Використовуючи дієслова в першій особі множини, проповідник ототожнює себе з вірянами,налагоджує тісний контакт з адресатами, що веде до нівеляції вищої позиції мовця стосовноадресатів. У текстах пастирських послань виразником персвазійності часто слугують дієслова,ужиті у формі другої особи множини наказового способу. Такі вислови набувають посиленоїімперативності, за їх допомогою проповідник висловлює накази, прохання, застереження, прагнедомогтися неухильного виконання своїх настанов. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ФОП Кандич С. Г. |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
УДК 271.4 (092):811.161.2; |
|
dc.subject |
проповідь |
uk_UA |
dc.subject |
персвазія |
uk_UA |
dc.subject |
переконування |
uk_UA |
dc.subject |
вплив на адресата |
uk_UA |
dc.subject |
мовна комунікація |
uk_UA |
dc.subject |
мовний вплив |
uk_UA |
dc.subject |
мовні засоби впливу |
uk_UA |
dc.subject |
морфологічні засоби персвазії |
uk_UA |
dc.title |
Морфологічні засоби персвазії в пастирських посланнях Андрея Шептицького |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |