Abstract:
У статті підкреслюється важливість формування психологічної готовності студентів-психологів до здійснення професійної кар’єри. Представлено критерії та показники, на основі яких можна повести об’єктивний аналіз стану сформованості вказаної готовності. Критерії (мотиваційно-цільовий, когнітивний, операційний, комунікативний, регулятивно-вольовий) відображають структурні компоненти готовності. Виділені показники розкривають основні ознаки критеріїв та передбачають можливість вимірювання з використанням відповідних методик, спостережень, тестів. Показниками мотиваційно-цільового критерію виділено: систему мотивів до навчання у ЗВО, мотиви до професійної діяльності; когнітивного - знання студентами феноменів: «сутність кар’єри»; «гендер і успішність в професійні кар’єрі»; «структура психологічної готовності студентів до здійснення професійної кар’єри»; операційного - рівень розвитку активності щодо підготовки до здійснення кар’єри, рівень розвитку поведінкової активності; комунікативного - рівень розвитку соціального інтелекту та комунікативної компетентності; емоційно-вольового - рівень розвитку емоційної стійкості та суб’єктивного контролю. Також зазначені рівневі характеристики по кожному критерію.