00 DSpace/Manakin Repository

Аранжування як вид творчої діяльності музиканта

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Семенчук, Василь Васильович
dc.date.accessioned 2023-11-10T13:43:36Z
dc.date.available 2023-11-10T13:43:36Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Семенчук В. В. Аранжування як вид творчої діяльності музиканта. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 52. Том 3. – 274 с. (52–60). uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15677
dc.description http://www.aphn-journal.in.ua/archive/52_2022/part_3/52-3_2022.pdf#page=52 uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто актуальні питання вокально-хорового аранжування, зокрема українських народних пісень. Вказано суттєві відмінності аранжування для хору народно-пісенних джерел від роботи з творами композитор ської творчості. Обґрунтовано важливість питаннь щодо глибини обробки першоджерела при аранжуванні фоль клорного зразка. Охарактеризовано різноманіття композиторських технік на сучасному етапі при аранжуванні народних пісень. Розкрито особливості діяльності аранжувальника, як специфічного багатогранного творчого феномену, який втілює в собі аспекти композиторської, дослідницької, редакторської та частково виконавської роботи. Визначено основні етапи планування та процесу аранжування. Запропоновано шлях досягнення музичної динаміки обробки – авторський «дорозвиток» наспіву, де аранжувальник має повне право «дотворити» фрагмен ти мелодії, змінювати їх відповідно до емоційно-змістовного задуму, вводити самостійний тематичний матеріал. Звернено увагу на те, що у кожній авторській обробці має бути присутня так звана «родзинка» – яскрава, образна музична деталь. Відсутність такої «родзинки» робить обробку нудною, рутинною, а виконавців ставить у дуже складне становище, коли вони самі (вірніше, хормейстер) повинні шукати способи оживити, одухотворити вико нувану ними обробку. Поряд з вільною обробкою розглянуто метод фольклорної імпровізації (О. Некрасова), коли поєднуються творчий процес створювача та співавтора-інтерпретатора. Доведено, що застосування на практи ці вокально-хорового аранжування розглянутих особливостей на прикладі українських народних пісень створюють передумови його різного трактування і наближають діяльність аранжувальника до повноцінного композиторсько го процесу. Таким чином аранжування, як вид творчої діяльності музикантів, є актуальним перспективним завданням для багатьох дослідників та практиків у різних галузях мистецтва uk_UA
dc.publisher Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject творча діяльність, аранжування, вільна авторська обробка, фольклорна імпровізація, україн ська народна пісня, вокально-хорове мистецтво, вокально-хоровий колектив uk_UA
dc.title Аранжування як вид творчої діяльності музиканта uk_UA
dc.title.alternative Аранжування як вид творчої діяльності музиканта uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу