00 DSpace/Manakin Repository

Психологічні аспекти впливу мультиплікаційних фільмів на розвиток дітей дошкільного віку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гарбар, Світлана Володимирівна
dc.date.accessioned 2023-11-28T08:23:42Z
dc.date.available 2023-11-28T08:23:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Гарбар С.В. Психологічні аспекти впливу мультиплікаційних фільмів на розвиток дітей дошкільного віку. Наукові інновації та передові технології. Серія: Педагогіка. Випуск 4 (6). 2023. С. 461-471. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-5(19) uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15760
dc.description https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-5(19) uk_UA
dc.description.abstract У статті схарактеризовано сутність поняття «мультиплікаційні фільми», представлено теоретичний аналіз проблеми впливу сучасної мультиплікаційної продукції на психічний розвиток і формування особистості дітей. Проаналізовано психологічні особливості впливу мультфільмів та мультиплікаційних образів на дітей дошкільного віку; розкрито потенційні можливості використання мультиплікаційних фільмів; визначено критерії добору мультиплікаційних фільмів з точки зору їх придатності для використання як засобу виховання дітей дошкільного віку. Методи дослідження: теоретичні (аналіз літератури з проблем дослідження), емпіричні (педагогічні спостереження). Представлено та проаналізовано ті особливості психіки дитини, які лежать в основі формування залежності дітей від впливу телевізійної продукції. Виокремлено психологічні критерії аналізу мультиплікаційної продукції, а саме: кольорове оформлення мультиплікаційного фільму, що має здатність впливати на психоемоційний стан людини; звукове оформлення дитячої мультиплікації; темп трансляції кадрів; зовнішність головних персонажів; психологічний аналіз головних героїв та провідних цінностей, які транслюються; загальний емоційний стан, який викликає мультфільм; чіткорегламентований час перегляду мультиплікаційної продукції. Аналіз мультиплікаційних фільмів структурно містить загальний психологічний висновок про мультфільм; загальний педагогічний висновок про мультфільм; загальна психолого-педагогічна оцінка мультфільму.Запропоновано систему тематичного планування перегляду мультиплікаційних фільмів для дітей дошкільного віку, яка передбачає три етапи роботи: підготовчий, переглядовий, рефлексивний. З’ясовано, що мультиплікаційні фільми виконують неабияку виховну, пізнавальну, розвивальну та навчальну функції; єскладником повсякденного життя кожної дитини, тому зусилля вихователів закладів дошкільної освіти, батьків мають бути спрямовані на пошук шляхів позитивного та нейтралізації негативного впливу мультиплікаційних фільмів. Окреслені психологічні аспекти впливу мультиплікаційної продукції на розвиток дітей дошкільного віку можуть бути використані психологами, педагогами, батьками для практичного відбору мультфільмів. uk_UA
dc.publisher Наукові інновації та передові технології uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК 159.9-043.2]:791.228-053.4(045);
dc.subject психологічні аспекти uk_UA
dc.subject мультиплікаційні фільми uk_UA
dc.subject розвиток uk_UA
dc.subject діти дошкільного віку uk_UA
dc.title Психологічні аспекти впливу мультиплікаційних фільмів на розвиток дітей дошкільного віку uk_UA
dc.title.alternative Психологічні аспекти впливу мультиплікаційних фільмів на розвиток дітей дошкільного віку uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу