DSpace Repository

Безпечна поведінка дошкільника у цифровому просторі в умовах партнерської взаємодії сім’ї та закладу дошкільної освіти.

Show simple item record

dc.contributor.author Мельникова, Ольга Миколаївна
dc.contributor.author Семчук, Богдан Іванович
dc.contributor.author Гарбар, Світлана Володимирівна
dc.date.accessioned 2023-11-29T08:30:23Z
dc.date.available 2023-11-29T08:30:23Z
dc.date.issued 2023-07-30
dc.identifier.citation Мельникова О.М., Семчук Б.І., Гарбар С.В. Безпечна поведінка дошкільника у цифровому просторі в умовах партнерської взаємодії сім’ї та закладу дошкільної освіти. Наука і техніка сьогодні. 2023. № 9(23). С. 355-366. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15781
dc.description http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/5613 uk_UA
dc.description.abstract Інформатизація суспільства кардинально перебудовує простір дитинства, оскільки соціалізація дітей відбувається у процесі впливу різноманітної інформації – надміру «одоросленої», множинної і перенасиченої агресивними шаблонами. Метою статті є науково-теоретичне осмислення та обґрунтування практичних аспектів безпечної поведінки дошкільника у цифровому просторі в умовах партнерської взаємодії сім’ї і закладу дошкільної освіти. Доведено, що різноманітні гаджети та засоби цифрових технологій усе більше входять до найближчого інтелектуального оточення дитини, впливають на формування освітнього та виховного середовища, на процеси інтеріоризації та екстеріоризації, ігрової та навчальної діяльності дитини в цілому. З’ясовано, що безконтрольне та безвідповідальне використання інформаційно-комунікаційних технологій у цифровому просторі дітей можуть містити ризики для фізичного, емоційного та психологічного здоров’я, розвитку та благополуччя дошкільників. Дослідження безпечної поведінки дошкільників у цифровому просторі у контексті партнерської взаємодії сім’ї та закладу дошкільної освіти дало змогу визначити основні поняття «середовище», «простір», «цифровий простір», «безпечна поведінка».З’ясовано, що небезпечний онлайн-світ для дітей дошкільного віку провокує виникнення негативних проявів поведінки, жорстокості, насильства, страху, почуття невпевненості, підвищення тривожності і стану незахищеності. У науковій розвідці визначено причини занурення сучасного дошкільника в цифровий простір. Розкрито переваги раннього занурення дошкільника в цифровий простір. Продемонстровано ризики раннього занурення дошкільника в цифровий простір. Запропоновано шляхи безпечного занурення дошкільників у цифровий простір. Окреслено ключові поради для батьків та вихователів щодо безпечності цифрового простору дошкільників, серед яких спільне дослідження, заохочення дитини Інтернетом у спільній кімна’ті, здійснення батьківського контролю, безпечність пошуку у мережі, використання паролів, обрання сайтів відповідно до віку, встановлення правил роботи у мережі. Зроблено висновки про те, що цифровий простір закладу дошкільної освіти буде розвивальним i безпечним, якщо ним мудро керуватиме педагог і продовжуватиме пропагувати ці ідеї сім’я та найближче оточення дитини дошкільника uk_UA
dc.publisher Наука і техніка сьогодні. uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;[373.2:159.9.019.4-027.45]:004]]:373.2.064.1(045)
dc.subject Дошкільник uk_UA
dc.subject Цифровий простір uk_UA
dc.subject Безпечна поведінка uk_UA
dc.subject заклад дошкільної освіти uk_UA
dc.subject Взаємодія uk_UA
dc.title Безпечна поведінка дошкільника у цифровому просторі в умовах партнерської взаємодії сім’ї та закладу дошкільної освіти. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account