DSpace Repository

Формування професійної компетентності майбутніх вихователів в умовах формальної освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Мельникова, Ольга Миколаївна
dc.contributor.author Кривда, Валентина Савівна
dc.date.accessioned 2023-11-29T08:34:20Z
dc.date.available 2023-11-29T08:34:20Z
dc.date.issued 2023-08-13
dc.identifier.citation Мельникова О.М., Кривда В.С. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів в умовах формальної освіти. Вісник науки та освіти. 2023, № 7(13). С. 631-642 uk_UA
dc.identifier.issn 2786-6165
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15786
dc.description http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/5746 uk_UA
dc.description.abstract У статті розкрито специфіку формування професійної компетентності у майбутніх вихователів у контексті формальної освіти. Метою наукової розвідки є розкриття специфіки формування професійної компетентності у майбутніх вихователів у контексті формальної освіти та здійснення теоретичного аналізу поняття «професійна компетентність». Проаналізовано сутність понять «професійна компетентність», професійна компетентність вихователів дітей дошкільного віку». На основі сучасного аналізу наукових досліджень з’ясовано, що поняття «професійна компетентність» – це сукупність знань, вмінь, навичок, досвіду та особистісних якостей, що дозволяють людині ефективно виконувати свої професійні обов’язки. Виокремлено основні компоненти компетентності педагога: здатність до роботи в команді, використання інноваційних технологій, відповідальної роботи з дітьми та їх батьками тощо. Доведено, що професійна компетентність вихователя дітей дошкільного віку – це складна система, яка включає в себе фахові знання, уміння, навички та особистісні якості: толерантність, відповідальність за дітей та їхню безпеку, креативність та інноваційність, уміння співпрацювати, стресостійкість, професійний саморозвиток. Визначено, що професійна компетентність сучасного вихователя передбачає знання та розуміння сучасних підходів до виховання та навчання дітей дошкільного віку, серед яких: інклюзивна освіта, особистісно-орієнтований підхід, ігровий метод, володіння навичками педагогічної діагностики та оцінки рівня розвитку дитини, вміння працювати з різними групами дітей, готовність до самовдосконалення та професійного розвитку, використання сучасних технологій та інструментів тощо. З’ясовано, що професійна компетентність майбутніх вихователів дітей дошкільного віку формується в процесі формального навчання у закладі вищої освіти, що дозволить їм ефективно та компетентно здійснювати свої професійні обов’язки. Доведено, що формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку в умовах формальної освіти передбачає комплекс заходів, що включають теоретико-практичну підготовку, розвиток професійних навичок, самостійну роботу uk_UA
dc.publisher Вісник науки та освіти uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;378.017:331.54-047.22]:[378.018.8:373.2.011.3-051](045)
dc.subject Компетентність uk_UA
dc.subject Професійна компетентність uk_UA
dc.subject Майбутні вихователі uk_UA
dc.subject Діти дошкільного віку uk_UA
dc.title Формування професійної компетентності майбутніх вихователів в умовах формальної освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account