dc.description.abstract |
Стаття присвячена актуальній нині проблемі виховання гуманних почуттів у дітей 5-6 років з особливими освітніми потребами.В основу експериментального дослідження лягли особистісно зорієнтований теоретичний підхід та низка системотворчих принципів: дитиноцентризму, цілісності, гуманізації, демократизації, диференціації й індивідуалізації, природовідповідності, наступності і послідовності, цілеспрямованого створення емоційно збагачених виховних ситуацій, співпереживання, принцип аналізу власних і чужих вчинків.З’ясовано, що вихованість гуманних почуттів у дітей 5-6 років з особливими освітніми потребами вия вляється через інформаційно-змістовий, (опанування уявлень та знань про гуманність), емоційно-ціннісний (позитивне ставлення до змісту і проявів гуманних почуттів до інших та розуміння його мотивів) та поведінковий (здатність проявляти гуманність у діях тавчинках). Підставою для оцінки рівня вихованості гуманних почуттів у дітей старшого дошкільного віку з особливими освітніми потребамистали когнітивний, емоційно-почуттєвий і діяльнісний критерії та показники до кожного з них. Виявлено, що вихованість гуманних почуттів у дітей 5-6 років з особливими освітніми потребамипроявляється на достатньому, задовільному та низькому рівнях.Діагностичний етап, якийпроходив у трьох напрямах– робота з педагогами інклюзивних груп, робота з батьками, робота з дітьми зособливими освітніми потребами– дав підстави констатувати, що стан гуманних почуттів у дітей 5-6 років з особливими освітніми потребами можна схарактеризувати як недостатній. Доведено, що потребує вдосконалення робота з підготовки вихователів закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням до процесу виховання у дітей з особливими освітніми потребами гуманних почуттів; налагодження роботи освітніх закладів із сім’ями з метою надання батькам допомоги у цьому процесі; розробка методики виховання гуманних почуттів у дітей 5-6 років з особливими освітніми потребами. |
uk_UA |