Abstract:
У статті розкрито специфіку фахової підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до роботи з дітьми в умовах різновікової групи. Проаналізовані сучасні наукові пошуки з досліджуваного питання і окреслені основні постулати. Адже якість професійної підготовки педагогів дошкільного фаху зумовлює рівень освіченості і вихованості майбутнього покоління. Варто акцентувати увагу на н еобхідності підготовки фахівців нової генерації, спроможних адаптуватися до швидкоплинних змін у професійній діяльності, самостійно поповнювати професійні знання та збагачувати власний професійний досвід упродовж усього життя. Професійне становлення майбу тнього вихователя в процесі його підготовки у вищій школі передбачає не тільки оволодіння певною сукупністю знань, умінь, навичок, але і його особистісне самовдосконалення,активізацію професійної позиції, виховання таких якостей, як комунікативність, такт овність, критичність тощо. Зазначимо, що фактором успішності його професійної діяльності виявляється сформованість, цілісність його особистості. Рівень підготовки майбутнього вихователя до роботи в різновіковій групі визначається сформованістю необхідних знань, умінь і навичок.Визначено інтеграційні етапи у змісті фахової підготовки педагогів-дошкільників до роботи з дітьми в різновікових групах. В умовах одночасного навчання дітей в різновіковій групі постає проблема оптимальної організації їх пізнавально ї діяльності, вікових та навчальних можливостей. Вирішення цієї проблеми багато в чому залежить від особистих рис педагога, його методичної підготовки, уміння одночасно керувати діяльністю дітей різного віку.З’ясовано особливості педагогічної діяльності в ихователя в умовах різновікової групи; підкреслено, що ефективність організації життєдіяльності дітей різного віку зумовлена налагодженням активної міжособистісної взаємодії між ними; висвітлено основні форми освітньої роботи педагога з дітьми різного віку.