Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Трофаїла, Наталія Дмитрівна | |
dc.date.accessioned | 2023-12-01T06:29:36Z | |
dc.date.available | 2023-12-01T06:29:36Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Трофаїла Н. Д. Праця дорослих як засіб ознайомлення дітей з суспільною дійсністю. Věda a perspektivy. №7(26). 2023. С. 141–150. http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/5550/5581 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15829 | |
dc.description | http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/5550/5581 | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розглядається проблема формування у дошкільників уявлень про різноманіття професій. Розглядаються погляди вітчизняних та зарубіжних дослідників на теоретико-практичні аспекти формування уявлень дітей про світ професій.Представлено змістголовних складових, які безпосередньо впливають на вибір тієї або іншої професії: позиція батьків, позиція друзів, особисті професійні плани, здібності, ступінь домагань на суспільне визнання, яка професія породжує більший інтерес, і яка професія найбільше знайома дітям, схильності.Визначено, що у закладі дошкільної освіти трудове виховання реалізується за такими напрямами: ознайомлення дітей із працею дорослих, формування інтересу й поваги до неї; організація безпосередньої трудової діяльності дітей. Основним завданням трудового виховання дітей дошкільного віку є формування стійкого переконання, що праця є життєвою необхідністю людини, а її результат – цінністю. Важливою умовою формування елементарних професійних уявлень дітей окреслено створення відповідного предметно-ігрового середовища. З’ясовано, що ефективність роботи з дітьми залежить від емоційної насиченості, особистої значущості використаного матеріалу для дошкільників, зв’язку отриманої інформації з реальним життям, різноманітності використаних дорослими форм та методів навчання, а також дотримання критеріїв: доступності, цілеспрямованості та систематичності в роботі. Показниками сформованості у дітей уявлень про світ професій дорослих виступають: наявність знань про світ професій; орієнтація в атрибутах, засобах та предметах праці представників різних професій; розуміння кваліфікаційних якостей фахівців різного професійного середовища; набуття таких особистісних якостей, як: повага до прав дорослих та результатів їхньої трудової діяльності, бажання долучатися до праці дорослих, дисциплінованість, відповідальність за результат власної праці. | uk_UA |
dc.publisher | Věda a perspektivy | uk_UA |
dc.subject | діти дошкільного віку | uk_UA |
dc.subject | трудове виховання | uk_UA |
dc.subject | праця | uk_UA |
dc.subject | уявлення про професії | uk_UA |
dc.title | Праця дорослих як засіб ознайомлення дітей з суспільною дійсністю | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |