00 DSpace/Manakin Repository

The significance of strategic marketing in the system of ensuring the economic security of the enterprise

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Корнієнко, Тетяна Олександрівна
dc.date.accessioned 2023-12-01T11:34:49Z
dc.date.available 2023-12-01T11:34:49Z
dc.date.issued 2023-03-23
dc.identifier.citation Korniienko T. O. The significance of strategic marketing in the system of ensuring the economic security of the enterprise. International security studios: managerial, economic, technical, legal, environmental, informative and psychological aspects. International collective monograph. Georgian Aviation University. Tbilisi, Georgia. 2023, «International Educators and Scientists Foundation». P. 641–664 uk_UA
dc.identifier.issn 1512-4916
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15861
dc.description URL: https://drive.google.com/file/d/1yzx8GxQgDm0V6-fZi9CBiGVqnpnWbEEy/view uk_UA
dc.description.abstract The threats arising in a market economy determine the relevance of studying the issues of ensuring the economic security of enterprises. Strategic marketing is of paramount importance in this process. Accurate marketing forecasting, correct pricing and sales policy, and effective measures to promote products are all key elements in ensuring the economic security of the enterprise. External factors affecting economic security include the state of the global and domestic economies, the institutional conditions of the economy, the business climate, and the balance of demand in the industry market. Internal factors include the effectiveness of the company's response to customer requests, the competitiveness of its products, and service capabilities. In times of crisis, the economic security system should be based not only on individual elements of marketing but should make full use of all marketing tools to fully control market activity, and act as intensively as possible, covering all areas of the enterprise. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність вивчення зумовлюють загрози, що виникають у ринковій економіці питання забезпечення економічної безпеки підприємств. Стратегічний маркетинг - це першорядне значення в цьому процесі. Точне маркетингове прогнозування, правильне ціноутворення та політика збуту та ефективні заходи щодо просування продукції є ключовими елементами забезпечення економічна безпека підприємства. До зовнішніх факторів, що впливають на економічну безпеку, відносяться стан світової та вітчизняної економіки, інституційні умови економіки, ст бізнес-клімат і баланс попиту на галузевому ринку. Внутрішні чинники включають ефективність реагування підприємства на запити клієнтів, конкурентоспроможність його продукти та можливості обслуговування. uk_UA
dc.publisher International Educators and Scientists Foundation uk_UA
dc.subject маркетингова стратегія uk_UA
dc.subject економічна безпека uk_UA
dc.subject інновації uk_UA
dc.subject ринкове середовище uk_UA
dc.title The significance of strategic marketing in the system of ensuring the economic security of the enterprise uk_UA
dc.title.alternative Значення стратегічного маркетингу в системі забезпечення економічної безпеки підприємства uk_UA
dc.type Book chapter uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу