dc.description.abstract |
В статті піднімаються проблеми формування гуманістичних цінностей у майбутніх логопедів в процесі здобуття ними освіти у педагогічному освітньому закладі. Робота логопеда є досить напруженою, емоційно виснажливою, вимагає відповідних вольових якостей, серед яких чільне місце займає гуманізм. Актуальність даної проблеми полягає ще й в тому, що майбутнім логопедам прийдеться працювати з дітьми, які є особливо чутливі та ранимі, мають свої специфічні відмінності від усіх інших дітей і основна увага логопеда повинна бути зосереджена на індивідуальному підході, а, крім того, він повинен тісно контактувати з психологом, дефектологом, психіатром, педагогом та іншими категоріями працівників для забезпечення успішного результату в роботі з такими дітьми. В процесі дослідницької діяльності нами було з’ясовано, що попит на логопедів та увага до підготовки майбутнього логопеда з кожним роком зростає, існує багато досліджень, присвячений цій тематиці, що стосується, в основному, навчального процесу: методики усунення мовленнєвих розладів, їх класифікації тощо. Багато уваги також приділяється дослідженню основ логопсихології, проте проблемі формування гуманістичних цінностей у самих логопедів, на наш погляд, приділяється недостатньо уваги. З метою отримання об’єктивної інформації про розуміння майбутніми логопедами суті гуманістичних цінностей, особливостей гуманного ставлення до дітей з порушенням мовлення та самооцінки сформованості наявних особистісних гуманістичних цінностей, нами було проведено дослідження, яке виявило, що у майбутніх логопедів недостатньо сформовані гуманістичні цінності: спілкування з дітьми вони обмежують рамками робочого часу, часто не вистачає витримки, стриманості та терпіння в роботі з дітьми тощо. Дослідження стану сформованості гуманістичних відносин та цінностей у майбутніх логопедів дає змогу удосконалити процес їх підготовки у закладі вищої педагогічної освіти. |
uk_UA |