00 DSpace/Manakin Repository

Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чучаліна, Юлія Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-12-26T11:14:12Z
dc.date.available 2023-12-26T11:14:12Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Чучаліна Ю. Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 59. Том 3. С. 303-311. uk_UA
dc.identifier.issn 2308-4863
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16016
dc.description http://www.aphn-journal.in.ua/archive/59_2023/part_3/48.pdf uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто сучасні підходи до формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики та створенню відповідних педагогічних умов. Проаналізовано сучасні вимоги до формування фінансової грамотності на уроках математики в початковій школі; уточнено зміст поняття «формування фінансової грамотності», під яким розуміємо цілеспрямований процес, який передбачає оволодіння економічними поняттями через знання арифметичних дій над числами в умовах ефективної взаємодії вчителя та учня. Саме в початковій школі вчитель може інтегрувати ігрові технології з традиційними технологіями навчання, що в свою чергу сприятиме якісному засвоєнню знань молодшими школярами з фінансової грамотності та арифметичних обчислень. Встановлено, що для успішного формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики сприяють відповідні педагогічні умови, які реалізуються на засадах компетентнісного, особистісно-діяльнісного, практико-орієнтованого та інтегративного підходів навчання. Визначено, що компонентами фінансової грамотності молодших школярів виступають: мотивація, фінансові компетенції; фінансові навички; фінансові знання; фінансова поведінка, ставлення до фінансових питань; фінансова інклюзія; фінансова стійкість; фінансовий добробут, тощо. Обґрунтовано, що педагогічними умовами для набуття функціональних знань з фінансової грамотності молодших школярів є впровадження системної інтеграції на уроках математики та застосування ігрових технологій навчання. Запропоновано на уроках математики блок ігрових методів, який може включати в себе рольові ігри, ділові ігри, імітаційні ігри, інноваційні ігри та ігровий дизайн (наприклад: гра «Скільки це коштує»?, «Грошові знаки», ігри типу «CashFlow» та «Living Capital»,Web-Quest «Мандруючи, пізнавай ‒ у відділення банку завітай» тощо), що, на думку автора, сприятиме формуванню фінансової грамотності на уроках математики у молодших школярів. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК 373.3.016:51:[373.3.017:336](045);DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-3-48
dc.subject фінансова грамотність uk_UA
dc.subject компоненти фінансової грамотності uk_UA
dc.subject педагогічні умови uk_UA
dc.subject молодші школярі uk_UA
dc.subject математика uk_UA
dc.subject ігрові технології uk_UA
dc.title Педагогічні умови формування фінансової грамотності молодших школярів на уроках математики uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу