DSpace Repository

Psycho-Emotional State of Schoolchildren in Conditions of Quarantine Limitations and Distance Learning: Research Results

Show simple item record

dc.contributor.author Кравченко, Оксана Олексіїівна
dc.contributor.author Сафін, Олександр Джамільович
dc.contributor.author Потапчук, Євген Михайлович
dc.contributor.author Бобриньова, Світлана Дмитрівна
dc.contributor.author Карпова, Дарія Євгенівна
dc.date.accessioned 2024-04-18T08:54:25Z
dc.date.available 2024-04-18T08:54:25Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Kravchenko O., Safin O., Potapchuk Y., Bobrynova S., Karpova D. Psycho-emotional state of school children in conditions of quarantine limitations and distance learning. Training, Education, and Learning Sciences: International Conference. AHFE Open Access. 2022. Vol. 59. Р. 260–267 uk_UA
dc.identifier.other http://doi.org/10.54941/ahfe1002409
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16156
dc.description.abstract The changes that occur at the psychological level have affected the ability to perceive reality and control emotional stress. Increased anxiety is associated with a feeling of loss of control and the inability to distance oneself from automatic negative thoughts that arise as a result of psychological contagion. The purpose of the study is to highlight the features of the psycho-emotional state of schoolchildren in conditions of quarantine restrictions and distance learning. A questionnaire was chosen as a methodological study, the purpose of which is to study the psychological state of schoolchildren and determine their attitude to the need for quarantine and, therefore, distance learning. Studies show that the negative effects of stress are deeper in children under 10 years old. Children of different ages react differently to stressful events. The development of recommendations for children of different ages in order to overcome the consequences of social isolation involves creating opportunities for children of different ages to acquire the necessary psychological knowledge, skills and abilities, which will reduce the effects of quarantine. The creation of a new social reality, due to inevitable changes in the minds of citizens of Ukraine and each individual state, is a systemic process that requires reconstruction of the focus of perception, increasing the vitality and awareness of each person. However, in our opinion, it is necessary to influence children first, because they are more receptive and only form worldviews and values. Eventually, their influence will be decisive in changing the attitude of older generations to the consequences of quarantine, which will establish an internal readiness for negative external factors and formation of adaptive coping strategies of behavior in conditions of social uncertainty and existential crisis. uk_UA
dc.description.abstract Зміни, що відбуваються на психологічному рівні, вплинули на здатність сприймати реальність і контроль емоційного стресу. Підвищена тривожність пов'язана з почуттям втрата контролю та нездатність дистанціюватися від автоматичних негативних думок які виникають внаслідок психологічного зараження. Метою дослідження є висвітлити особливості психоемоційного стану школярів в умовах карантинних обмежень та дистанційного навчання. В якості анкети була обрана анкета методичне дослідження, метою якого є вивчення психологічного стану в школярів та визначити їх ставлення до необхідності карантину, а отже, дистанційне навчання. Дослідження показують, що негативні наслідки стресу у дітей глибші молодше 10 років. Діти різного віку по-різному реагують на стресові події. Розробка рекомендацій для дітей різного віку з метою подолання наслідки соціальної ізоляції передбачає створення можливостей для дітей різного віку для набуття необхідних психологічних знань, умінь і навичок, що зменшить наслідки карантину. Створення нової соціальної реальності, завдяки до неминучих змін у свідомості громадян України та кожної окремої держави, є системний процес, який потребує перебудови фокусу сприйняття, підвищення життєздатність і свідомість кожної людини. Проте, на нашу думку, це необхідно впливати насамперед на дітей, бо вони більш сприйнятливі й лише формують світогляд і цінності. Згодом їхній вплив стане вирішальним у зміні ставлення старших поколінь до наслідків карантину, який встановлять внутр готовність до негативних зовнішніх чинників та формування адаптивних копінг-стратегій поведінка в умовах соціальної невизначеності та екзистенційної кризи. uk_UA
dc.publisher AHFE Open Access uk_UA
dc.relation.ispartofseries ;59
dc.subject Social reality, uk_UA
dc.subject Educational reality, uk_UA
dc.subject Isolation, uk_UA
dc.subject Pandemic, uk_UA
dc.subject COVID-19, uk_UA
dc.subject Pandemic, uk_UA
dc.subject Psychoemotional state, uk_UA
dc.subject Distance learning uk_UA
dc.title Psycho-Emotional State of Schoolchildren in Conditions of Quarantine Limitations and Distance Learning: Research Results uk_UA
dc.title.alternative Психоемоційний стан Школярі в умовах Карантинні обмеження та відстань Навчання: результати дослідження uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account