Abstract:
У статті узагальнено практичний досвід Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини створення організаційних та технологічних умов для формування дослідницьких компетентностей у PhD-здобувачів. На факультеті соціальної та психологічної освіти реалізують три освітньо-наукові програми, здобувачі яких долучаються до роботи наукових структурних підрозділів факультету, що забезпечує як здійснення науково-дослідницьких розвідок, так і організацію освітнього процесу з формування фахових компетентностей та програмних результатів навчання за ОНП. Увагу приділяють проведенню різного рівня конференцій та семінарів. Такі заходи є класичною формою надання можливостей молодим ученим апробувати результати своїх досліджень, презентувати в науковому колі під час виступів, удосконалювати навики наукової комунікації. Важливим напрямом, що забезпечує поєднання навчання із науковими дослідженнями під час реалізації ОП, є розробка науково-дослідних тем, розробка і реалізація дослідницьких проєктів у межах грантового фінансування. Розвитку наукових інтересів здобувачів вищої освіти сприяє участь у роботі Наукового товариства студентів та аспірантів факультету та Ради молодих науковців Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.