dc.contributor.author |
Кірдан, Олена Леонідівна |
|
dc.contributor.author |
Кірдан, Олександр Петрович |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-18T10:59:02Z |
|
dc.date.available |
2024-04-18T10:59:02Z |
|
dc.date.issued |
2022-11 |
|
dc.identifier.citation |
Кірдан О.Л., Кірдан О.П. Механізми забезпечення якості та ефективності освітньої діяльності в університетах України у контексті євроінтеграції. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2022. Спецвипуск Євроінтеграція. Ч.1., с. 145-149. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.1.27 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16207 |
|
dc.description |
http://chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/spec_2022/part_1/27.pdf |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті окреслено особливості забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції. Для досягнення мети використано загальнонаукові методи, як-от: аналіз, синтез, порівняння, конкретизації, узагальнення, контент-аналіз. Охарактеризовано зміст Угоди про асоціацію між Україною і Європейським Союзом в аспекті викликів для оновлення освітньої діяльності університетів у контексті статусу України як країни-кандидата. Акцентовано на пріоритетних завданнях наукової, науково-технічної й інноваційної діяльності у вітчизняних закладах вищої освіти. Обґрунтовано зміст понять “ефективність освітньої діяльності” та “якість освітньої діяльності”. Охарактеризовано підходи до визначення критеріїв і показників ефективності освітньої діяльності в університетах. Констатовано, що забезпечення якості й ефективності освітньої діяльності в університетах України узалежнене від політики закладів вищої освіти та локальних нормативних документів, які формалізують ці процеси на інституційному рівні. Окреслено спектр освітніх компонентів (обов’язкових і вибіркових) підготовки здобувачів вищої освіти з питань європейської інтеграції України, які нині реалізуються вітчизняними університетами. Констатовано потребу введення у професійну підготовку здобувачів вищої освіти різних галузей і спеціальностей освітніх компонентів щодо економічного, соціального, комунікаційного та правового вимірів інтеграції України і Європейського Союзу та доцільність проведення підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з питань методики викладання європейської інтеграції, проведення науково-комунікаційних заходів для академічного й адміністративно-управлінського складу вітчизняних університетів з актуальних питань євроінтеграції. |
uk_UA |
dc.publisher |
Національний педагогічний університеті імені М.П.Драгоманова |
uk_UA |
dc.subject |
освітня діяльність |
uk_UA |
dc.subject |
євроінтеграція |
uk_UA |
dc.subject |
університет |
uk_UA |
dc.subject |
якість вищої освіти |
uk_UA |
dc.subject |
якість освітньої діяльності |
uk_UA |
dc.subject |
критерії ефективності |
uk_UA |
dc.subject |
показники ефективності |
uk_UA |
dc.subject |
науково-педагогічні працівники |
uk_UA |
dc.subject |
здобувачі вищої освіти |
uk_UA |
dc.title |
Механізми забезпечення якості та ефективності освітньої діяльності в університетах України у контексті євроінтеграції |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |