dc.contributor.author |
Малишевський, Олег Володимирович |
|
dc.contributor.author |
Гвоздецька, Юлія Василівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-04-22T11:43:19Z |
|
dc.date.available |
2024-04-22T11:43:19Z |
|
dc.date.issued |
2022-07-30 |
|
dc.identifier.citation |
Гвоздецька Ю.В., Малишевський О.В ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА. Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету. Видавничий дім «Гельвеьтка». 2022. Вип.51. С. 598-603 |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16290 |
|
dc.description |
http://www.aphnjournal.in.ua/archive/51_2022/91.pdf |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті здійснено дослідження генезису поняття «професійна культура» у контексті підготовки майбутніх фахівців з професійної освіти. З’ясовано, що культура – це надзвичайно динамічна категорія, оскільки кожне покоління може розвиватись на ґрунті творчого використання культурного надбання попередніх поколінь. Зроблено висновок, що кожна особистість здатна не тільки відтворювати й наслідувати минулий досвід, а й творчо удосконалювати себе, збагачуючи культуру суспільства. Окреслено сутність поняття «культура» як комплекс якостей, які людина сформувала у собі власними зусиллями, як прояв людської самосвідомості. До прояву людської самосвідомості віднесено професійну культуру, основи якої закладаються у майбутнього фахівця під час навчання, у період підготовки до професійної діяльності та професійного становлення. Професійна культура фахівця зумовлена специфікою професійної діяльності, відповідними цінностями та традиціями конкретної сфери, водночас вона є невід’ємною складовою загальної культури особистості. У статті зазначено, що ґрунтом для формування професійної культури у майбутнього фахівця є загальнолюдські цінності та досвід минулих поколінь, а також тенденції розвитку певної професійної галузі та суспільства у цілому. У результаті дослідження зроблено висновок, що професійна культура майбутнього фахівця з професійної освіти відіграє роль характеристики його як суб’єкта діяльності у певній професії. Також зазначено, що формуванням професійної культури передбачено переведення нормативної основи професійної діяльності в особистий стиль її виконання. Цей процес характеризується вибором індивідуальних засобів і способів професійної діяльності, підходів до її проєктування, а також мотивами, ціннісними орієнтаціями, особливостями процесу її виконання. |
uk_UA |
dc.publisher |
Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету. Видавничий дім «Гельвеьтка» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Педагогіка;УДК 378.017:174]:37.011.3-052 DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/51-91 |
|
dc.subject |
культура |
uk_UA |
dc.subject |
професійна культура |
uk_UA |
dc.subject |
професійна підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
професійна культура фахівця |
uk_UA |
dc.subject |
професійне становлення |
uk_UA |
dc.subject |
фахівець з професійної освіти |
uk_UA |
dc.title |
ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА |
uk_UA |
dc.title.alternative |
ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |